XP en Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

pejave

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2004
Hallo,
ik weet niet of de vraag hier thuis hoort maar toch:
we hebben 1 pc met verwisselbare HDisk's
Op de ene staat XP met alle software deze is voor algemeengebruik.
op de andere staat dezelfde versie van XP maar dan alleen video software.
dit is mijn motagecomputer voor film.
Nu heb ik op de HD met alle software window's Vista geinstalleerd, ook dat werkt prima tot zover.
Nu plaats ik de 2de HD met Xp weer in de machine maar deze start dan niet meer op, wel kan ik de andere HD met Viste er weer in plaatsen en dan die kan ik weer opstarten.
is het mogelijk om als voorheen toch met 2 losse HD te werken.
Groeten
Peter

ja, als beide harde schijven zijn gebruikt voor een installatie op deze pc dan kan dit. Hiermee bedoel ik dat elke hd in het systeem moet worden geplaatst (los) en daarop een volledige xp/vista installatie moet plaatsvinden. Koppel je deze dan los en plaats je vervolgens de harde schijf, dan zou dit geen probleem op moeten leveren.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat het regelmatig wisselen van een ide hd niet echt goed is voor de levensloop. De pinnetjes zijn nogal gevoelig en kunnen snel buigen/knappen.

xp- vista

Hoi,
ik heb dit al gedaan met vista maar als ik dan de schijf met XP er weer in zet werkt XP niet meer. Vista werkt wel.
Ik heb reeds opnieuw XP erop gezet en dat werkt dan weer wel, daarna weer Vista schijf erin en dat werkt, schijf weer gewisselt daarna werkt de XP schijf weer niet.
waar kan dit dan aan liggen ???? Ik wil niet iedere keer xp opnieuw installeren is een hoop werk.
Alvast bedankt voorde goede raad.

gr peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan