quote: Het zou een stuk makkelijker zijn als eerst 98 op je pc stond en je daarna xp ging installeren
Is het dan in mijn geval niet makkelijker dat ik de hele PC weer opschoon en eerst 98 installeer en dan Xp er weer naast?
Ik had em toch net schoongemaakt, dus veel gooi ik niet weg.
Ik heb die nederlandse Faq ook even gelezen.
Is vraag 14 voor mij nu van toepassing?
Of moet ik nog verder lezen...
------------------------------
14. Q. Ik heb Windows XP op een NTFS partitie en wil daarnaast Windows 9X installeren
A. Hiervoor heb je extra software nodig. Ik gebruik altijd Partition Magic en Boot Magic, maar er zijn ook andere programma's die net zo goed voldoen. Bij voorkeur maak ik in PM opstartdiskettes, zodat ik de wijzigingen in DOS kan uitvoeren. Met Partition Magic maak je de bestaande NTFS partitie een stukje kleiner door het begin een stuk op te schuiven. In de hierdoor vrijgekomen ruimte maak je een PRIMAIRE FAT32 partitie. Maak deze partitie vervolgens ACTIEF. Voer de wijzigingen uit en herstart de PC. Boot dan vanaf de Windows 9X CDROM en installeer Windows. Installeer daarna ook Boot Magic en herstart de computer. De keuze voor beide Windows versies zijn nu beschikbaar. Beide partities zijn in deze situatie voor elkaar niet zichtbaar, omdat Boot Magic de andere primaire partitie op hidden zet tijdens het opstarten.
------------------------------
Wel een boel aannames dat je wel weet wat je moet doen

"zodat ik wijzigingen in dos kan uitvoeren"....ja hoe en wat?
"maak deze partitie vervolgens actief"...ja hoe?
En hoe kom ik aan partition magic, is vast niet gratis en waarschijnlijk ook nog prijzig
Is er ook een freeware programma?
Je ziet allemaal vragen, ik heb ook maar even via zoeken gekeken of er nog meer info te vinden is, en ik zie dat ik echt niet de enige ben die vragen hierover heeft.
Maar na alles doorgelezen te hebben wordt het er voor mij niet duidelijker op.........
Is het misschien niet veel eenvoudiger om goedkoop een 2de harde schijf aan te schaffen?
Daar dan gewoon 98Se en photoshop op te zetten en te gebruiken om m'n grafische bestandjes mee te maken?