Xp er af en Ubuntu laten staan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

markstorms

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2009
Hallo,

Ik heb nu op me pc XP en LINUX ubuntu staan.. Hoe kan ik XP eraf gooien om alleen ubuntu te laten draaien ( Officieel stond op de pc XP )

gr

Je kunt Ubuntu herinstalleren, dan kiezen om de hele harde schijf te gebruiken. Dan wist delete hij zelf XP.

Ook kan je (als je geen zin hebt om te herinstalleren) Gparted(gratis) gebruiken om de windows partitie te formateren. Daarna kan je deze als data schijf voor ubuntu gebruiken. Ik weet alleen niet of XP dan nog in grub blijft staan.Ik gok van wel, maar veel kwaad zal dat niet kunnen denk ik (je moet hem alleen niet proberen op te starten ;) ).

Je kunt Ubuntu herinstalleren, dan kiezen om de hele harde schijf te gebruiken. Dan wist delete hij zelf XP.

Ook kan je (als je geen zin hebt om te herinstalleren) Gparted(gratis) gebruiken om de windows partitie te formateren. Daarna kan je deze als data schijf voor ubuntu gebruiken. Ik weet alleen niet of XP dan nog in grub blijft staan.Ik gok van wel, maar veel kwaad zal dat niet kunnen denk ik (je moet hem alleen niet proberen op te starten ;) ).

Bedankt voor dit antwoord ! ik ga het vanavond meteen proberen. moet namelijk weg

Gr,

Titel aangepast "Help" zegt niets over je vraag/onderwerp

Download en installeer McAfee op je pc en gebruik shredder
Daar heb je optie Volledig schijf wissen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan