xp eroverheen laten lopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

freshfirewoman

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
hallo

mijn pc geeft constant een fout melding
ik wil dus xp eroverheen laten lopen maar nu is mijn vraag
is dat wel zo verstandig en verlies ik dan mijn recente werk wat ik er op heb staan

:(

Welke foutmelding?
Het beste is als het niet anders kan (dat weten we nog niet) de boel te formateren anders heb je kans dat de eventuele fouten,virussen of spyware er alsnog op blijven staan.

Geplaatst door freshfirewoman
hallo

mijn pc geeft constant een fout melding
ik wil dus xp eroverheen laten lopen maar nu is mijn vraag
is dat wel zo verstandig en verlies ik dan mijn recente werk wat ik er op heb staan

:(

Xp eroverheen dat kan, kies dan niet voor formateren in het installatiemenu maar voor bestaand bestandensysteem bewaren. P.s een backup is altijd aan te raden want een herinstallatie kan ook mis gaan.

Trouwens mijn naamgenoot heeft gelijk, laten wij eerst eens naar de foutmelding kijken, vaak is dit eenvoudig op te lossen.

ik zal het wat beter uitleggen sorry voor de korte info

ik heb een hele tijd geleden mijn printer opnieuw moeten instaleren (vanwege het formateren van de pc) was de drivers kwijt en heb die via internet opgezocht
(lexmark z34)

nadat ik dat gedaan had ging alles goed totdat ik een spel aan het spelen was sprong spontaan de pc uit en kreeg het bekende blauwe beeld met er is een ernstige fout opgetreden

na de pc opnieuw te hebben opgestart bleef ik steeds schijfcontrolle behouden . dus geprobeerd via de veilige modus optestarten en het spel eruit te gooien want ik dacht daar ligt dat aan. maar na het opnieuw opstarten kreeg ik weer constant schijfcontrolle.
ik niet dom en denk het zal toch niet aan de instalatie van de printer liggen dus printer eruit getrokken meer niet . en jawel hoor de pc starte op .

met als mededeling windows is hersteld van een ernstige fout .
dat ging enkele weken goed tot nu want nu krijg ik het dus zonder dat ik ook maar wat verkeerds doe
( dat hoop ik tenminste) ik heb namenlijk de printer eruitgegooid alles wat overbodig was eruit gegooid maar hij blijft steeds als ik het net iets wil doen of gewoon in words of wat dan ook wil doen dan slaat die spontaan uit en dan komt het blauwe beeld

ik heb nortonwindoctor laten lopen daar geeft die een fout aan die niet hersteld kan worden (Missing File: "C:\WINDOWS\System32\MAPISRVR.EXE" cannot access a necessary file, "gapi32.dll")
mijn engels is niet optimaal ;-)

ik het hitmanpro laten lopen dus spyware en zo heb ik niet en ik laat eenkeer in de week trendmicro online virus scan lopen en die heb ik er ook niet in zitten

Ga eens naar : start-config.scherm-systeem-geavanceerd- knopje instellingen bij opstart- en herstelinstellingen. Haal het vinkje weg bij äutomastich opnieuw opstarten bij een systeemfout.

Kijk eens wat dit voor verschil maakt.

re

Hallo Firewoman

Doe eerst wat ik hier onder zet eens

Windows-systeem installeren met behoud huidige instellingen

Het wil wel eens gebeuren dat na een installatie van programma's dat er ineens bestanden ontbreken of beschadigd zijn of dat het register niet meer goed werkt.
Dan wil je het Windows-systeem opnieuw installeren met het gevolg dat je alles weer opnieuw moet installeren en instellen. Er is echter een manier om het systeem te herstellen zonder alles opnieuw te moeten installeren.

Leg de CD van Windows in de CD-rom speler, ga vervolgens naar Start/Uitvoeren en type daar het commando D:\i386\winnt /unattend (er van uitgaande dat D: de CD-rom speler is) in en klik op Ok.

De set-up-routine zal starten en alle belangrijke bestanden zullen worden gerepareerd

hallo

hier nog een melding die ik krijg bij het opstarten

C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT.
Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS- en MIcrosoft Windows- toepassingen.Kies voor sluiten om de toepassing af te sluiten.

hopende nu voldoende info te hebben gegeven om het moeilijke van jullie te voorkomen om te doen hahaha

het is een zip bestand dus kan ik het dan niet meteen laten uitpakken daar waar het naar toe gekopiëerd moet worden

Ga naar c:\windows\system32 en klik met de rechter muisknop op het bestand autoexec.nt en kies voor Eigenschappen.
Klik nu in het vakje voor Alleen lezen waarna een vinkje verschijnt en klik op OK.
Als laatste de computer even opnieuw opstarten en je probleem met autoexec.nt is opgelost.

hallo

de eerste foutmelding is al opgelost nu nog die van dat baluwe scherm en ik heb opgeschreven welke fout die aan geeft bij deze

***STOP:0x0000008E(0xC0000005,0x00000000,0xed815c48,0x00000000)

hopend het hierna te hebben opgelost

hallo daar is ik weer

zo dat probleem van gappi is ook opgelost maar nu weet ik wel niet of het baluwe scherm nu ook wegblijft met zijn foutmeldingen en daar bij de info met de cd en via start/uitvoeren wil niet lukken want dan krijg ik als antwoord dat hij verwijst naar een locatie die niet toegankelijk is

alvast bedankt voor die andere twee oplossingen nu deze noig en jullie zijn voorlopig van me af hahaha

daar is ik alweer :o maar het baluwe scherm blijft komen en iedere keer met een andere stop en info erachter

de cd van xp heb ik laten lopen om te kijken naar de systeemcompalilieteit te laten kijken maar daar geef die aan niks gevonden

Heb je dit gedaan?
Ga tijdens het opstarten naar de bios, verander daar de boot volgorde, zet de cd/dvd rom als first boot.
Start de pc op met de xp-cd in de drive.
Kies vervolgens voor repareren met behulp van de xp-cd.

halloo
mijn probleem is nog steeds niet opgelost en wat de betreft de bios ga ik liever zelf niet in omdat ik daar geen verstand van heb en dus ook dan niks verkeerds kan doen

Re: re

Geplaatst door r poldervaart
Hallo Firewoman

Doe eerst wat ik hier onder zet eens

Windows-systeem installeren met behoud huidige instellingen

Het wil wel eens gebeuren dat na een installatie van programma's dat er ineens bestanden ontbreken of beschadigd zijn of dat het register niet meer goed werkt.
Dan wil je het Windows-systeem opnieuw installeren met het gevolg dat je alles weer opnieuw moet installeren en instellen. Er is echter een manier om het systeem te herstellen zonder alles opnieuw te moeten installeren.

Leg de CD van Windows in de CD-rom speler, ga vervolgens naar Start/Uitvoeren en type daar het commando D:\i386\winnt /unattend (er van uitgaande dat D: de CD-rom speler is) in en klik op Ok.

De set-up-routine zal starten en alle belangrijke bestanden zullen worden gerepareerd

En wat zijn die belangrijke bestanden als ik vragen mag?
Ik wilde het bestand terugzetten dat de energie beheert, maar dat is niet gelukt op deze manier...... Misschien een andere manier
Bedankt alvast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan