xp formateren en bepaalde bestanden behouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gjgoot

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2002
Berichten
201
hoi,

bij het kopen van mijn pc heb ik zon roode discette gekregen om dee computer te formateren.
nou heb ik bestanden die ik erop wil laten.
hoe doe ik dat?


ik heb geen windows instalatie cd's
 
eerst zorgen dat je windows hebt denk ik zo gedacht te hebben
 
Niet formateren lijkt me veruit de beste oplossing in jouw geval.

Mvg
 
Je kan voor het formatteren eerst ff partieties aanmaken en daar dan je bestanden inzetten die je wilt bewaren
 
Hij heeft geen XP zegt hij. Dus formateren lijkt me niet zo'n fijne optie.
Wat gaat daarna gebeuren?
 
Geplaatst door sigma
Hij heeft geen XP zegt hij. Dus formateren lijkt me niet zo'n fijne optie.
Wat gaat daarna gebeuren?

ook leuk: 2os of nog leuker 3os op een computer
en alles op apparte partities

loopt windows beroert? formateren met de handel en van een andere windows versie opnieuw installeren.

doet een programma het niet? even in de andere versie proberen 9 van de 10 keer doet hij het dan wel

moeilijk? nee, zorg er alleen voor dat je bij het outste systeem begint met installeren, dus bijv.: eerst 98 dan 2000
 
Geplaatst door archi026
eerst zorgen dat je windows hebt denk ik zo gedacht te hebben
Ik denk dat die rode diskette een restore disk is en dat de "windows cd" op een verborgen partitie is gezet.
Met behulp van die rode diskette kan de pc weer zo geinstalleerd worden zoals ie uit de winkel kwam.
Helaas wordt dan wel alles overschreven en ben je de data die je wilt houden kwijt.
Het makkelijkste is om de bestanden die bewaard moeten worden op cd te zetten.
Mits er natuurlijk een brander aanwezig is.
 
nee, branden zal niet gaan.
ik heb idd zon restore disk.
is het dan wel normaal dat ik er in de winkel geen windows cd's heb bijgekregen?!

ik moet toch wat met die diskette kunnen doen.
als ik die erin doe bij het opstarten dan krijg ik de melding dat ik master cd1 erin oet doen . dan doe ik dat , en dan zegt ie dat het hem niet is.
 
Geplaatst door gjgoot
nee, branden zal niet gaan.
ik heb idd zon restore disk.
is het dan wel normaal dat ik er in de winkel geen windows cd's heb bijgekregen?!
Soms krijg je er restore cd's bij.
Vaak staat al je software op een verborgen partitie.

Mischien toch ff naar de winkel terug gaan en vragen hoe je de fabrieks instellingen weer terug kan krijgen.

Ik weet niet of je nog een tweede pc hebt.
Zo ja, dan zou je via een netwerk je bestanden tijdelijk op een andere pc kunnen zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan