XP Formateren/Instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Berichten
1.213
ik wil mijn pc "Schoon" instaleren
nu heb ik het programma "Active Killdisk"
Diskette er in opnieuw opstarten dat weet ik
maar wat doet dit programma precies
wist het alles inclusief mijn 3 partities
zoja is het mogenlijk om 1 partitie te beveiligen zodat die niet word gefofmateerd.
dit omdat er PLM 20 Gigabyte aan materiaal op staat dat ik anders opnieuw moet instaleren
met dank
Gillian
 
Waarom met die diskette wissen?
Je kan ook met de WinXp cd-rom, de pc laten opstarten.
Als ie dat niet doet, moet je in het Bios de boot-volgorde aanpassen.
Je kan dan tijdens de setup van XP, de partitie die jij wil laten formateren.:)

Let op.
Als je programma's op een andere partitie hebt staan.
Zullen deze waarschijnlijk niet meer werken, nadat je WinXp schoon hebt geinstalleert.
 
Laatst bewerkt:
Met Active@KillDisk formatteer je een harde schijf zo grondig, dat gegevens op geen enkele manier meer boven water kunnen worden gehaald.
Iets wat met "gewoon" formatteren wel het geval is: er zijn tal van tools die gewiste gegevens weer tonen.
Gebruik Active@KillDisk bijv. als je je PC verkoopt en geen privé gegevens wilt achterlaten.
Lees verder voordat je het programma echt gaat gebruiken...

Het programma is freeware en slechts 219 kB groot.
Na het downloaden pak je het bestand uit en zet je Active@KillDisk op een diskette.
Start daarna de PC op met een bootdiskette en run tenslotte Active@KillDisk vanaf de zojuist gemaakte diskette.
Let op: het programma doet zijn werk grondig, dus eenmaal geformatteerd blijft geformatteerd!!!
-----------------------------------------------------------------------
Als je vanaf winxp cdrom wilt formateren en het geeft een probleem, start dan op met win98 opstartdisk en doe even fdisk/mbr en dan format c: dan moet het lukken.

diskette kun je hier onder downloaden.
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan