XP formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

stormpie

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Hi lezer,

I need help!

Laatst probeerde ik windows xp te formateren vanuit mijn computer maar dit lukte niet omdat er besturingsprogramma's in gebruik waren (logisch, dacht ik naderhand).
Vervolgens probeerde ik windows xp via de orignele cd opnieuw te installeren maar wat nu is gebeurd is dat de oude bestanden nog steeds op de pc staan op de C: schijf.
Ik heb nu naar mijn idee een dualboot terwijl hij hier niet naar vraagt tijdens opstarten.

Mijn vraag is dan ook hoe kan ik de c: schijf formateren en windows xp opnieuw installeren?
-moet ik dan eerst de primaire partitie C: splitsen in 2 partities? Zodat de 1 geformateerd kan worden en ik op partitie 2 D: dan windows XP installeer?

Bijvoorbaat dank

Welkom op help.mij............

Hier enig leesvoer,stap voor stap uitgelegd doe er je voordeel mee!

http://www.computerfeeling.nl/pages/installwinXP.asp

Thanks voor je reactie marcel,

dit heb ik inderdaad gedaan en wat het is is dat mijn oude bestanden blijven bestaan in de map c:/programfiles.

Ook wanneer ik 2 willekeurige schermen heb geopend en ik versleep er 1 van opzij dan gaat dat heeeel traag.

Weet jij (of iemand) een oplossing zodat alle bestanden worden verwijderd?

:o Je hebt windows geformateerd en jou bestanden staan nog op de geformateerde schijf,en je systeem is nu bijzonder traag geworden

Hang die schijf in een andere comp erbij, en formateer die partitie.

Vaak kun je in het installatiescherm van XP, de gewenste partitie niet formateren, alleen de windows bestanden weghalen, vervelend.

Je kunt de partitie wel verwijderen, maar dan krijgt deze een andere schijfletter, als je hem daar opnieuw aanmaakt, dus dat niet doen, dan staat windows op de erste vrije schijfletter, en dat is niet de C:, die is dan toegekent aan de tweede partitie, kan natuurlijk wel, als je maar 1 partitie hebt.

Dank voor jullie, marcel/bertus/lange pier, reactie's.

Marcel: Ja ik heb windows xp opnieuw geinstalleerd en vervolgens heeft hij zich zelf geformateerd. Lange pier zegt hierover: 'Vaak kun je in het installatiescherm van XP, de gewenste partitie niet formateren, alleen de windows bestanden weghalen, vervelend'. Dit is naar mijn mening ook gebeurd. :(

Bertus; Dank voor je linkje. :thumb:

Lange Pier; Ik heb zo gauw geen 2de pc omhanden maar ik dacht al dat dat 1 van de oplossingen zou kunnen zijn, voor nu bedankt.:D

groet

Je zou ook in de bios het eerste boot device op cd-rom kunnen zetten en de rest op disable.
Dan opstarten vanaf windows cd-rom.
Instructie op scherm volgen

Hang die schijf in een andere comp erbij, en formateer die partitie.

Vaak kun je in het installatiescherm van XP, de gewenste partitie niet formateren, alleen de windows bestanden weghalen, vervelend.

Je kunt de partitie wel verwijderen, maar dan krijgt deze een andere schijfletter, als je hem daar opnieuw aanmaakt, dus dat niet doen, dan staat windows op de erste vrije schijfletter, en dat is niet de C:, die is dan toegekent aan de tweede partitie, kan natuurlijk wel, als je maar 1 partitie hebt.

Ik heb een hele grote partitie en een niet toegewezen partitie van 8mb, is het een oplossing de grote partitie te partitioneren en op de nieuwe partitie windows te installeren en daarna de oude partitie te formateren of praat ik nu onzin?

Beutje wel:p , maare, als je maar 1 partitie hebt, kun je die gewoon verwijderen, en een nieuwe aanmaken, en die laten formateren in NTFS, de oude partitie is dan weg, die kun je dan ook niet meer formateren.:rolleyes:

Enne, die 8mb, is een raar verschijnsel met XP, die dient nergens voor, maar is een verkeerde berekening van de ruimte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan