xp gateway

Status
Niet open voor verdere reacties.

frogger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 apr 2001
iemand ervaring met xp gateway ?
ik heb 2 pc's op xp -pro draaien en via gateway van server pc connect ik via guest pc op het net.
ik vraag me alleen af hoe deze gateway opgevraagde pagina's bijhoud, ivm popups wil ik sommige blocken.
moet dit via de hosts file of war vind ik deze gateway map ?

1) een gateway houdt geen opgevraagde pagina's bij, maar is slechts een doorgeefluik een gateway naar buiten dus.
2) je bedoelt waarschijnlijk een proxy .. deze houdt wel opgevraagde pagina's bij.
3) het blocken van popups zijn heel veel proggies voor.

Groet LenBasic

nee 1e pc met xp pro fungeert als gateway als ik er een proxy op zet loopt de server vast,
wil je zeggen dat de gateway pc voor verbinding zorgt en dat een hosts file daar geen vat op heeft >?

De gateway pc (zou ook een router kunnen zijn) is inderdaad voor de andere PC's de verbinding naar buiten Een host file of lmhostfile, wordt niet voor extern verkeer gebruikt, maar bv voor intranet of om servers te benaderen. een hostfile zorgt voor verbindingen. Zowel de hostnaam als het ipadres wordt hierin opgenomen. Een hostfile houd geen opgevraagde pagina's bij en is ook niet voor blokken van sites of andere zaken. Zover ik weet, heeft het er dus inderdaad geen vat op.
gewoon ff zoeken naar een popup killer.

Gr. LenBasic

Hieronder nog even een voorbeeld dat je ook een interne gateway kan gebruiken .

Host gateways

De mogelijkheid om een LAN te koppelen aan een mainframe of minicomputer. De werkstations kunnen dan als terminal functioneren en de programma's en bestanden van de mini- of mainframe-computer gebruiken. De koppeling aan een minicomputer of mainframe wordt gelegd via een werkstation. Dit werkstation heet dan een 'gateway', de minicomputer of mainframe de 'host'.

ben ik het niet helemaal mee eens , voorheen blockte ik add's en popup pagina gewoonlijk door ze toe te voegen aan mijn blacklist van de proxy server, de hosts file in w2k en xp kunnen wel degelijk sites en pagina's blocken. dat was niet mijn grootste zorg,
the main question is : hoe kom ik in het gateway gedeelte van mijn server waar xp op draait

Geplaatst door lenbasic
Hieronder nog even een voorbeeld dat je ook een interne gateway kan gebruiken .

Host gateways

De mogelijkheid om een LAN te koppelen aan een mainframe of minicomputer. De werkstations kunnen dan als terminal functioneren en de programma's en bestanden van de mini- of mainframe-computer gebruiken. De koppeling aan een minicomputer of mainframe wordt gelegd via een werkstation. Dit werkstation heet dan een 'gateway', de minicomputer of mainframe de 'host'.

ja die gebruik ik nu dus op beide xp machines 1=host/gateway en 2=guest en route door de host het net op. het is zelfs zo dat de guest zelf voor de verbinding zorgt ook al ligt de host verbinding op z'n gat. waar ik voornamelijk nieuwschierig naar ben is het gateway gedeelte van xp en waar dat zich bevind

Sorry frogger,
ik begrijp echt niet waar je het over hebt ?? Gateway gedeelte van XP?? En als je host /gateway machine op zijn gat ligt hoe kan dan de andere machine zelf de verbinding opzetten ?? dat zou alleen kunnen als je een router in je netwerk hebt hangen via hub of switch.. anyway.. ik ben het spoor ff bijster. val ook om van de slaap dus ga maffen..
in ieder geval succes, misschien hebben andere leden nog raad.. ik blijf deze topic wel even volgen, om te kijken hoe of wat ..

Gr. LenBasic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan