xp gebruikers domein doen er 10 min over om aan te melden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petervdberge

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Hallo!

Ik ben bezig met het inrichten van een domein, en dit gaat so far, so good.
De profielen zijn roaming, en doen er vanaf een windows XP pro SP 3 virtuele machine 10 minuten erover om in te loggen.
Als ik de profielen op local zet, dan is er niets aan de hand :S ook als ik afmeld na te zijn aangemeld in het domein, dan gaat dat gewoon snel.
dus het is duidelijk dat het fout gaat tijdens het ophalen van het profiel van de server.
iemand die hier een oplossing voor heeft?

Ik hoor het graag! :D

met roaming profiles is eht meestal zo dat hij de eerste keer alles moet ophalen van de server...de tweede keer staat hij meteen klaar...als het goed is teminste

Ja, dat weet ik, maar aangezien ik dit domein net op heb gezet, en ik ook een net nieuwe user heb aangemaakt, is het profile nog niet erg groot (<1mb)
bovendien doet het zich voor ELKE keer dat ik een profiel aanmeld.

UPDATE!!
Server en Machine gereboot.
duurt nu nog maar 2 min. maar vind ik alsnog lang :(

Laatst bewerkt:
Eerste wat je moet gaan doen is het installeren van uphclean op de XP machine. [En ook op de W2003 server is het geen slecht plan om deze software te installeren (de software is NIET geschikt voor Vista, W7, W2008), maar dat is dan t.b.v. het ontladen van registry-delen van personen die rechtstreeks op de server inloggen, bijv. via Extern Bureaublad of op het fysieke apparaat.]

Eventueel test je met een nieuwe gebruiker of het dan nog (elke keer) lang duurt m.b.t. het laden van het profiel.

Kijk in ieder geval (als je weer zo'n probleemgeval tegenkomt) in de logboeken van de server en de XP computer rond de tijd van opstarten én rond de tijd van het inloggen van de 'probleemgebruiker'.

Succes,

Tijs.

Beste dnties.

Ik heb uphclean geinstalleerd, alleen heeft het helaas niets geholpen :( maar in de readme file staat dan ook dat het zou helpen voor afmelden. en daar had ik geen problemen mee.

Ikm heb net even de LOG op de server doorgekeken, en daar krijg ik wanneer ik aanmeld tot het moment dat ik aangemeld ben op de machine veel logmeldingen op de server.
deze bestaan mainly uit 3 verschillende meldingen:

ID: 538
omschrijving: afmelding van gebruiker.

ID: 576
omschrijving: Speciale bevoegdheden, toegewezen aan nieuwe aanmelding

Én

ID: 540
Aanmelding op het netwerk is voltooid

en valt me ook net op, die gaan gewoon net zo hard door wanneer ik eenmaal aangemeld ben.
iemand een idee?

Laatst bewerkt:
Dat zijn alleen de ingangen in het Security/Beveiliging logboek. En ja, die ingangen blijven komen, want er wordt tussendoor meerdere keren geauthenticeerd en geauthorizeerd bij de domeincontroller.

Waar ík het over had zijn vooral de logboeken Systeem/System en Application/Toepassing logboeken op de server en de XP machine, vooral rond de tijd van opstarten van de XP machine en het inloggen van de gebruiker. Ik verwacht geen Fouten of Waarschuwingen in het Security/Beveiliging logboek rond die periodes, maar het kan geen kwaad daar ook te kijken.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan