Xp gebruikersprofielen probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

hackerfrans

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 dec 2001
Berichten
1.051
Best forum,

Bij kennissen is een probleem geconstateerd met de gebruikersprofielen.

Onder gebruikersaccounts staat (naast het gastaccount) een gebruiker HP_Eigenaar, waarmee ook is ingelogd.

Onder C:\Documents_and_settings staan de volgende gebruikers:
- All Users
- HP_Eigenaar
- HP_Eigenaar.UW-xxxxxx

Het probleem zit hem hierin dat, hoewel je ingelogd bent als HP_Eigenaar je de profieldata (desktop, mijn documenten outlook express e.d.) van HP_Eigenaar.UW-xxxxxx krijgt.

Onder systeemeigenschappen-gebruikersprofielen bestaat slechts een lokaal profiel:
UW-xxxxxx\HP_Eigenaar

Iemand enig idee hoe dit te herstellen is, zodat de ingelogde gebruiker HP_Eigenaar weer zijn "eigen" profiel heeft bij het opstarten?

Groeten Frans
 
Ik heb het idee dat het gebruikers account HP-UWXXXXXXX Gerelateerd is aan het administrator account van de pc (een account wat alle pc's hebben)

Als je nu is Start> rechtermuisknop op Deze Computer> Beheren klikt en dan op gebruikers klikt. Welke gebruikers staan daar dan????
 
Laatst bewerkt:
Het is XP Home Edition en die heeft 'Lokale gebruikers en groepen' niet in computerbeheer.
 
Heb een oplossing gevonden door de volgende registersleutel te wijzigen:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList

Hier heb ik - HP_Eigenaar.UW-xxxxxx in opgezocht en veranderd in HP_Eigenaar.
Uitloggen en weer inloggen gaf het originele profiel.

NB: schijnt dat soms om een of andere reden een kopie aangemaakt wordt van een account met domein als achtervoegsel (dus HP_Eigenaar.UW-xxxxxx). Normaliter zouden deze gelijk moeten zijn (kopie) maar in dit geval was dit niet het geval.
Profiel HP_Eigenaar.UW-xxxxxx in Documents and Settings voorlopig maar met rust gelaten, verwijderen kan altijd nog.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan