xp gratis legaal maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jobbes

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 aug 2007
De computerwinkel die mij deze computer heeft verkocht.
Heeft er een illegale windows xp opgezet.
Mijn garantie is nu verlopen.

Hoe kan ik mijn windows legaal GRATIS legaal maken?

Helaas zul je daar in dit forum geen antwoord op krijgen.

Alleen dit: terug naar de verkoper!

Hoe kan ik mijn windows legaal GRATIS legaal maken?

Toevallig toch géén 'leverancier' in Arnhem .... :shocked:
Helaas ken ik hier een aantal - zelfs officieel bij de KvK ingeschreven - zondagkrantadverteerders die dit soort malversaties plegen.
Je had natuurlijk nooit garantie ... in elk geval niet op de Windows-licentie ..... ;)

Zoals al door een ander aangegeveen: probeer nog een - evt. oem- - versie te pakken te krijgen ..... kost zo rond de 100 euri en je kunt alle updates weer doen.

Als de winkel illegale XP verstrekt, dan is hij zeer in overtreding. Haal een nieuwe (legale) XP CD en installeer die, ben je van dat probleem af.
Ik hoop niet dat de winkelier geld voor de illegale XP gevraagd heeft (en gekregen), zoja zou ik mijn geld terugvragen en in de nieuwe XPinstallatie investeren.

Je kan op je klompen wel aanvoelen dat er geen GRATIS manier is om je windows xp legaal te maken. Elke patch of serienummer die je van het internet haalt voor windows xp is Illegaal !!
Je zal toch bij de leverancier moeten zijn.

Laatst bewerkt:
Een ding snap ik niet: Wanneer je een PC koopt heb je toch vaak minimaal 1 of 2 jaar garantie. Jij zegt dat de garantie nu verlopen is, maar kom je er dan nu pas achter dat Windows illegaal is:o

Hij was tweedehands dus maar 3 weken.

En waar haal ik die codes vandaan?

Heb je er geen "COA"- sticker op zitten met je licentie code?

Edit: lees nu je post hierboven.
Bij 2e hands PC's word meestal geen legale XP geleverd (tenzij je er wel voor hebt betaald en het dus vermeld staat op je aankoop bon of kwitantie)

Laatst bewerkt:
Enne de garantie is dus al verlopen

en IE 7 en windows mediaplayer 11 heb ik ook nodig.

Die code staat op het boekje die je bij de cd krijgt die je weer in de winkel koopt.

Dat is hier op helpmij de enige optie. Vragen naar nummers e.d. worden niet gewaardeerd

Hallo Job,
uit je profiel kon ik niet uitmaken hoe oud je bent. Maar mocht je toevallig student zijn of eraan gerelateerd, kun je gebruik maken van de studentenlicenties. Deze zijn veel goedkoper dan een normale licentie.

Stuur sowieso een mailtje richting Microsoft met een tip over dit bedrijf. Bedrijven die illegale Windows versies als legaal verkopen mogen ze van mij compleet leegplukken met allerlei claims e.d.

Stuur sowieso een mailtje richting Microsoft met een tip over dit bedrijf. Bedrijven die illegale Windows versies als legaal verkopen mogen ze van mij compleet leegplukken met allerlei claims e.d.
Het zijn criminelen!:evil:

Moderator ... !!!!!

Hoi,

Ik vind dat de moderator deze thread moet sluiten.

De vraagsteller weet genoeg als hij de antwoorden leest.

En er wordt gevraagd om niet-legale oplossingen.

Ook ik heb mijn bedenkingen bij de 'graai-praktijken' van Microsoft, nadat ze jarenlang terwille van eigen gewin allerlei kopieermogelijkheden hebben geaccepteerd.

Edoch, dat mag niet leiden tot acties die in feite op hetzelfde neerkomen ..... :rolleyes:

Hoi,

Ik vind dat de moderator deze thread moet sluiten.
Daarvoor hebben we een misbruikmelding link.;)

Bij deze wel gesloten, de vraagsteller heeft voldoende duidelijke antwoorden gehad. Helaas is Windows niet gratis legaal te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan