xp hangt tijdens installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Berichten
3.458
Ik heb deze vraag al meerdere malen voorbij zien komen hier. Maar nog niet met de combinatie van BIOS en MOBO die ik hier heb. Ook bij mij stopt xp pro bij het installeren als de harware configuratie wordt ge-checked. Ik zie dan een zwart scherm met linksboven een witte knipperende cursor en dan doet hij niets meer. (ook niet na een uur) Ik heb een Soltek MOBO (sl75KAV) met een Award BIOS versie 3.11.01.24N60
De onboard soundchip is ge-disabeled (tip las ik hier ergens). Het zal er wel op neer komen dat ik de BIOS moet upgraden, maar hoe en waar haal ik een upgrade vandaan voor mijn combinatie? (ik trouwens nog nooit een BIOS geflashed) Wie kan mij hierbij helpen??
Alvast bedankt, Erik.
 
bios versie klopt niet, zag ik net. maar ik krijg tijdens het opstarten de pc niet op pause om het te lezen. ik kom hier nog op terug.
erik
 
bios versie is:
06/21/2001-8363/A-686B-6A6LMSN9C-00

iemand die mij kan helpen?
erik
 
bij de uitleg over het flashen van de bios, zie ik deze regel staan: Step 2. Create a pure bootable diskette by including only the Drvspace*.bin file, Io.sys and the AWDFLASH.EXE onto the diskette. This program only works in pure DOS environment, the utility can not be worked in win95/98/ ME/NT/2000/XP.

Nu heb ik Awdflash en de juiste .bin file gedownload en op flop gezet. maar wat is Drvspace*.bin en Io.sys? Die moet ik er volgens de uitleg ook op zetten. Waar haal ik die vandaan?
erik
 
Nou, ik heb het dus helemaal zelf opgelost!!!
Eigenhandig de BIOS geflashed enzo.
Euh...... tot ziens..... dan maar.... :))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan