XP Hard-disk op andere moederboard.. problemen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonio10

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 okt 2007
Berichten
4
Hello!! Probleempje: hardware ge-upgraded, dus XP hard-disk op andere moederboard/geheugen/videokaart gezet, maar het ding blijft nu rebooten; wat moet ik doen om de boel te laten draaien zonder dat ik opnieuw XP moet installeren??? Alle sugesties welkom!!!
 
Dit kon vroeger wel met Win 98 of Win ME maar met XP kun je niet zomaar je harde schijf verhuizen naar een andere hardware omgeving.
Opnieuw installeren vrees ik
 
Enige wat misschien kan helpen is je harddisk weer terugzetten in je 'oude' systeem, daar alles wat specifiek voor die hardware is geïnstalleerd deïnstalleren (vooral grafische kaart-drivers, chipset-drivers en hardiskcontroller-drivers), dus die gewoon met de standaard drivers van XP laten ondersteunen.

Dan harddisk inbouwen in je 'nieuwe' systeem, en hopen dat je dan een basis systeem werkend krijgt, al dan niet met XP drivers of met de drivers van de fabrikant.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
gezonder is toch gewoon de hele herinstalatie door te lopen.
dan weet je zekker dat het foutfrij is en probleem loos werkt.
en zeg nou zelf hoe lang duur dat nu eigelijk.
heb mij pc's alle 4 in 2 dagen geherinstaleerd na 2 jaar mag dat ook wel eens.
 
h e l a a s . . .

Bedankt voor de reacties, jongens! Helaas is het oude moederbord dood; ik wil niet de oude gegevens van Outlook overschrijven als ik 'n nieuwe installatie doe.., kan ik dan de map gewoon verplaatsen naar 'n andere partitie en dan terug zetten?
 
Zet je tweede vraag in een ander discussiebord (Microsoft Outlook of Outlook Express, welke van die 2 mailprogramma's je nu precies bedoelt). Sluit deze discussiedraad af.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan