XP herinstallatie begint opnieuw?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denniske

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Berichten
327
Beste mensen,

Ik heb een probleem, ik heb zo juist een harde schijf in een pc met 1gb ram en pentium 4 gedaan. Het formatteren gaat goed,het kopieren van bestanden ook. Dan gaat hij opstarten dat hoort zo. Maar het probleem is hij start automatisch de cd op dus je krijgt niet die melding van : Druk om een toets om de cd op te starten.

Hij begint gewoon automatisch met opstarten dus de setup opnieuw. Ik heb ook al in het Bios de cd op 2 gezet maar dit helpt niets.

Graag tips, alvast bedankt.

Dennis
 
Haal tijdens het opstarten snel de cd/dvd er uit en doe hem er later weer in.
 
Hee bedankt vooor je reactie,

Nee ik had dat gisteren al geprobeerd als ik die eruit haal dan krijg je na de bios de melding van : boot disk failure press disk.... )
 
Dankje,

weet u toevallig niet hoe ik kan instellen dat je WEL op een teots moet drukken bij het opstarten ?
 
Dat doet ie wanneer je de cd/dvd op first zet in de bios.
Wanneer het niet goed werk, zet dan de bios naar default.
 
Ik heb ook al geprobeerd de bios op default te zetten en de cd speler op 2de boot. Het probleem blijft echter dat hij autoamtisch de cd start zonder op een toets te drukken en met een harde schijf van van 10 gb was dat niet en met een van 160 gb wel

't gaat trouwens om een HP Pavilion a350!
 
Laatst bewerkt:
Zoals gijsbert al zei : cd speler op eerste boot.
De tweede en derde en vierde op disabled zetten.
 
Helaas, ik heb alleen de cd speler aangezet in bios maar ook dit werkt weer niet. Hij blijft gewoon automatisch de cd starten zonder op een toets te drukken en dat is nie thandig om dat hij het kopieren van de bestanden opnieuw begint.
 
een harde schijf van van 10 gb was dat niet en met een van 160 gb wel

]

Hoi...

Mij zet de bovenstaande regel even aan het denken.(ivm herkenning van grotere schijven in xp)Begrijp ik goed van je dat je wel kan opstarten vanaf de cd en dus de format kan doen en de instal keuze?Maar dat ie na het tussendoor opstarten het niet goed doet??
 
Ja inderdaad heb je goed begrepen, hij boot de cd dus automatisch zonder een toets in te drukken. Dan gaat hij formatteren, dan in bestanden kopieren. Dan start hij opnieuw op tussendoor dan begint hij gewoon weer opnieuw omdat hij automatisch cd opstart zonder toets in te drukken.
 
uhm hij is geslipstreamd maar ik heb meerdere versies geprobeerd en op andere pc's deed hij het wel. Ik heb ook in het bios gezocht of er geen optie is waar je de cd boot mee kan uitschakelen en dan zelf kan aanzetten met functietoets maar dat kan ik niet vinden had al geprobeerd met f8 en f9 enzo
 
Ik zelf heb nog nooit gehoord van het feit dat een(orginele) cd dit zou doen....
 
op die harde schijf van 10 gb deed hij het wel goed het installeren dat is het rare..
 
Kun je wel partities maken??krijg je die mogelijkheid wel??

Zo ja maak eens een partitie van bijv 40gb.Kijk dan eens wat die doet?
 
uhm zal ik morgen eens proberen lijkt me wel goed idee! omdat die harde schijf ook klein was eerst die er eerst in zat bedankt ga ik morgen proberen!
 
Probeer dat eens ja....Vandaar mijn opmerking over de harde schijf groote.Vanaf xpsp1 is dat opgelost namelijk.
Maar ik begrijp uit je verhaal dat de cd een eigen leven lijdt?En daar heb ik nooit van gehoord:D:D
 
ja zoiets ja want hij begint heletijd op nieuw maar met andere cd's ook dus het lijkt wel of die pc schijfgevoelig is om het maar zo te zeggen
 
Ff afwachten dus wat je morgen brengt...(format in ntfs btw)

succes:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan