XP herinstalleren met recovery CD (Dell Dimension)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ligt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ligt

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2008
Hallo,

Momenteel ben ik bezig de Dell PC van mijn ouders helemaal opnieuw te installeren. Dat wil zeggen: ik wil de herstel CD gebruiken om de PC te formatteren en windows opnieuw te installeren. Echter lukt dit niet helemaal en ik heb dan ook een vraag over de opties in het menu van de Recovery CD.

Indien ik opstart vanaf de CD heb ik de opties om (1) Windows opnieuw te installeren en (2) de recovery optie te kiezen.

- Als ik kies voor de recovery optie dan kom ik uiteindelijk terecht in de recovery console (MS DOS achtige omgeving) waar ik commando's kan intoetsen.... nu heb ik alleen geen idee wat ik hier moet doen (Format C:\ ?).

- Als ik kies voor het opnieuw installeren van windows dan wordt aangegeven dat windows al is geïnstalleerd op de partitie, ik kan dan kiezen voor een nieuwe partitie of het verwijderen van de huidige partitie (C:\). Het verwijderen van de C:\ partitie wordt dan afgeraden omdat de PC tijdens het installatieproces niet meer op zou kunnen starten wegens een gebrek aan stuurprogramma's...

Kan iemand mij een advies geven over hoe ik het beste te werk kan gaan? Ik heb reeds een backup gemaakt van alle belangrijke bestanden dus de C:\ schijf mag helemaal leeg.

Ik hoop dat jullie mij verder op weg kunnen helpen!

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,
Dick

Officele CD van XP dan even die back up draaien en ziezo.

heeft die dell geen recovery partitie op de harde schijf??
dan kan je van af daar een recovery uitvoeren:o

@ Nicj56, ik heb geen officiële CD van windows XP, dit staat op die recovery CD

@ Bertus, waar kan ik dat vinden?

Bedankt voor de hulp in ieder geval!

als je de pc opstart,staat er dan niks op het scherm over recoveren
en anders is het van merk tot merk anders welke F knop je gebruiken moet
F2 tot F12 proberen
je kan de herstel partitie zien bij,schijf beheer,en daar kom je zo bij win XP

Schijfbeheer gebruiken
U start Schijfbeheer als volgt:

1. Meld u aan als beheerder of als lid van de groep Administrators.
2. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ compmgmt.msc en klik op OK.
3. Klik in de consolestructuur op Schijfbeheer. Het venster Schijfbeheer wordt weergegeven. Uw schijven en volumes worden zowel grafisch als in een lijst weergegeven. Als u de weergave van uw schijven en volumes in de bovenste en onderste deelvensters wilt aanpassen, wijst u Boven of Onder aan in het menu Beeld, waarna u op de gewenste weergave klikt.

dit vond ik van iemand die helpdesk van dell gebeld had
gelukt! ik heb gechat met een dell medewerker: tijdens het opstarten een aantal keer op f8 drukken

en dit vond ik ook nog ,dus word uit proberen
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/252794-Systeem-naar-fabrieksinstellingen

Laatst bewerkt:
Hi Bertus, bedankt voor de tips!

Helaas heeft de Dell geen herstel partitie, ik zie alleen mijn C schijf bij schijfbeheer.

Als ik bij het opstarten op F8 druk, dan krijg ik verschillende manieren om op te starten (veilige modus etc.), maar hier staat niets over herstellen...

Wel kan ik kiezen 'laatst bekende configuratie die werkte', maar dat is volgens mij niet de configuratie zoals de computer ooit geleverd is...

Helaas is de Dell Helpdesk gesloten op zaterdag...

Het zou toch niet zo erg kunnen zijn om tijdens de installatie van Windows XP de enige partitie (C:\) gewoon te verwijderen? Of geeft dit inderdaad problemen dat mijn PC niet meer op kan starten i.v.m. een gebrek aan stuurprogramma's?

Groeten,
Dick

als je met een windows xp een schone installatie doet moet je inderdaad de drivers weer installeren
denk aan chipset driver
sound driver
vga driver
printer
webcam
scanner
enz

Opzich is het herinstalleren van die drivers geen probleem, kun je ook met een programma naar laten zoeken.

Ik vraag me alleen af of ik die gehele C partitie zomaar kan verwijderen en daarna onbezorgd door kan gaan met installeren (opzich is dit wel wat ik wil).

Bedankt weer!

als je niks bewaren wil ,dan is het een oplossing he ,alles word dan verwijderd en is ie lekker snel en schoon

Haha, oké dan ga ik ervoor.... mocht de PC niet meer opstarten ben ik bang dat ik me weer op dit forum moet melden!

Keep you posted!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan