XP herinstalleren op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

harryblue

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
381
Hoi,

Ik ben bij mijn ouders thuis en die hebben een tijd geleden een laptop aangeschaft en die wordt nu een beetje traag.

Er zit een heleboel troep van Acer op (die me vanaf het begin af aan al een doorn in het oog is geweest), Kan ik op de laptop simpel een nieuwe xp installatie plaatsen of heeft de Acer-laptop ook daadwerkelijk die Acermeuk (powermanagement e.d.) nodig.
 
Hoi,

Gewoon een recovery doen en vervolgens alle 'Acer' tools verwijderen .... tóch?
 
Ja kan inderdaad ook, maar ik wilde graag een schone installatie erop zetten, even van vooraf aan beginnen, en het dat schoon houden.

Ze hebben er zelf nl ook nogal een rommeltje van gemaakt
 
maar die Acer programmas zijn niet nodig voor een laptop, die kunnen gewoon overweg met een doodnormale standaard xp-installatie ?
 
Heb je recovery-cd's van die Acer, of staat er een recovery-partitie op de harde schijf?

Als je een recovery-cd hebt kan je kijken of hierop een startbare versie van XP staat.
 
geen recoverycd van Acer wel een XP-cd professional edition, en volgens mij ook recovery partitie (map met de naam "I386" op de C-schijf van ~9mb)
 
nee de cd hoort oorspronkelijk niet bij de laptop, kan ik dan niet met elke xp-cd de partitie verwijderen, opnieuw aanmaken en opnieuw installeren zoals dat bij een pc werkt.
 
Hoi,

Kan je doen, maar dan werk je met een illegale versie en kunnen er geen updates worden geïnstalleerd (na verloop van tijd).
Maar ik meld me af bij jou vraag. Want je vraagt naar de bekende weg.
Je bent hier al langer en uit je vragen blijkt dat je niet 'gek' bent en wel het nodige weet over pc's installaties e.d.
Veel succes verder.
 
Laatst bewerkt:
ik vroeg inderdaad of het op de bekende manier ook bij laptops gewoon kan, het updates probleem daar kom ik zelf wel uit.

ik zal de vraag op opgelost zetten, want ik neem aan dat dat dus wel gewoon lukt.
 
Ik neem aan dat je ouders een legale xp hebben. Die hebben dan dus ook een legaal nummer, die je weer kan invoeren met willekeurig welke xp-cd of recovery-cd/partitie.

Als het goed is staat dat nummer op de onderkant van de laptop.

Staat daar geen nummer , dan pas heb je een probleem qua updates ed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan