XP herinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Berichten
700
Als ik XP opnieuw installeer (XP professional), moet ik dan ook Service Pack 2 installeren of wordt ook die installatie gedaan bij het updaten van mijn XP versie ?
 
op de update site van MS staat ook sevicepack2

en het is wel aanteraden
 
Bedankt voor het antwoord maar ik zou wel enige verduidelijking willen: is het aan te raden te installeren van op mijn CD waarop Service Pack 2 staat of ga ik gewoon naar de site van MS en doe ik van daaruit de update? En vergeten: wat te doen met Service Pack 1? Daar heb ik geen CD van. Staat die ook op de site van MS en moet die van daaruit geïnstalleerd worden? De latere updates zullen waarschijnlijk wel automatisch gebeuren bij het registreren van mijn versie.
 
Hallo,

Als je een installatie cd hebt met windows xp sp2 geintegreerd kun je deze gewoon installeren en hoef je niet nog eens naar de site van microsoft te gaan!

Wat je ook kunt doen is zelf een windows installatie cd maken met behulp van nlite! Hierin kun je dan sp2 en andere updates,drivers en hotfixes integreren ook wel slipstreamen genoemd! Ook kun je een antwoordbestand integreren zodat je tijdens de instalatie nergens meer naar om hoeft te kijken!
Op het forum met handleidingen hier staat precies hoe je dit moet doen!

Suc6.:thumb:

Mvg,
Chico79.
 
Dank jullie voor de goede raad. Maar ik heb nog een vraag. Ik ben nu reeds de ganse avond aan het rondneuzen in documentatie over het herinstalleren van XP. Bij mij staat XP, samen met de programma's, op de C partitie en al mijn documenten op een D partitie. Tot daar geen probleem. Nu lees ik in deze documentatie dat men zijn besturingssysteem op de C partitie (die de naam "Windows" krijgt) en zijn programma's op een andere partitie kan zetten,de X partitie (die de naam "Programma's") krijgt. Klopt dat? Dan zou men dus op de harde schijf 3 partities hebben: C, D en E waarop resp. Windows, Programma's en Documenten staan. Dat zou dan betekenen dat, bij een volgende herinstallatie, het zou volstaan alleen de C partitie (windows) te herinstalleren en zou het probleem van de programma's bewaren van de baan zijn. Klopt dat? Met zeer veel dank voor uw antwoord.
 
Hallo,

Dat weet ik niet zeker, Volgens mij is het zo dat als je een programma installeert dit altijd in samenwerking is met de c partitie! Omdat programma's in het register worden opgeslagen en communiceerd met de c schijf! Als de c schijf dan geformateerd wordt zullen de programma's niet meer goed werken! Met je documenten is het anders die zijn wel veilig op die andere partitie!
Nogmaals hier ben ik niet zeker van!

Als iemand mij hierin wil corrigeren, reageer dan aub. Leer ook graag nieuwe dingen bij!!:thumb:

Mvg,
Chico79.:)
 
Na een herinstallatie werken programma's sowieso niet meer, al staan ze op een andere partitie.

Je hele register wordt verwijderd, en een nieuw ("leeg") register wordt neergezet. Alleen de programma's die het register niet gebruiken, blijven werken. Andere programma's (het merendeel), zul je opnieuw moeten installeren.
 
Heb de proef gedaan. Inderdaad, alleen de programma's die het register niet gebruiken, kunnen werken van op een andere schijf. Ik heb dan ook alles terug op de C schijf, waarop ook XP staat, opnieuw geïnstalleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan