Xp herkend 2e HD niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron_iceman_B

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2004
Ik heb een tweede Harde Schijf aangesloten op mijn PC. Dit is een 300GB Maxtor. Ik heb er nog een 80GB Maxtor HD in zitten als master en die 300 GB is slave.
Maar nu start ik mijn PC op en kan ik de HD 300 niet vinden bij "deze computer" maar hij staat wel beschreven in apparatuurbeheer met de toegevoegde informatie dit apparaat werkt correct.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit apparaat zichtbaar, dan wel gebruikbaar kan maken in deze computer?

MvG Ron

Moet je een nieuwe harde schijf formateren als die net uit de winkel is? Dit is voor het eerst dat ik een nieuwe HD er in bouw.

MvG Ron

Dat is prima maar hoe kan ik deze dan in XP formateren?
:o Via Apparatuur beheer wil dat niet.

MvG Ron

ik weet niet of het in windows xp (ik gebruik zelf partitionmagic) maar je kan het wel uitproberen

(aangezien ik een engelse versie heb in het engels :) )

start-> instellingen -> control panel -> administratie *** -> computer management

open storage
klik op disk management. Hier staan de hardeschijven die de computer herkend. probeer hier nieuwe partitie(s) te maken.

als het niet lukt in windows xp (kan best, heb het zelf nog nooit geprobeerd) kan je partition magic gebruiken. tenzij iemand een andere weet :D

In het nederlands

Configuratie scherm, systeembeheer, computerbeheer, schijfbeheer.

Dan zie je niet toegewezen ruimte, klik daar met rechts op en maak patities een of drie.

Nog mooier is schijf eerst dynamisch maken (rechtsklikken op de schijf, dus niet in zijn ruimte) en dan volumes maken.

Eric.

Laatst bewerkt:
Ik zit in schijfbeheer en daar staat dat de 300GB schijf niet geïnitialiseerd is.
Vervolgens ga ik naar de instellingen van de schijf en dan kan ik kiezen tussen Primaire partitie, uitgebreide partitie en beschikbare ruimte.
Mijn 80 GB is primair moet mijn slave dan uitgebreide of beschikbare partitie zijn?

MvG Ron

Hallo

Great Champion uit de tijd van de Grieken.

Uitgebreide partitie kan, maar dan zal hij er toch logische stations in moeten maken

Ga voor dynamisch, is ook betrouwbaarder.

Eric.

hoef je dan in dynamisch geen logische stations aan te maken dan? wat is dan het wezenlijke verschil tussen dynamisch en uitgebreid?

Dynamisch

1 Dynamisch werkt alleen onder 2000 en XP Pro
2 De volumes zijn:
a) Later uit te breiden als je nog ruimte op je schijf laat bestaan.
b) met ruimte op een andere dynamische schijf samen te voegen als stripe. (stripes zijn niet later groter te maken)
c) met ruimte op een andere dynamische schijf samen te voegen tot een spanned volume.

Eric.

P.S. Let op: Een dynamische schijf heeft geen masterboot record. Dus als je van een dynamische schijf wilt booten eerst een primaire partitie aanmaken en daarna pas omzetten naar dynamisch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan