xp herkend modem niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevennevets

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2001
Na het installeren van Windows xp, wil de pc de modem niet meer herkennen, of installeren. Al geprobeerd via toevoegen nieuwe hardware. Wat kan het probleem zijn. Het is een interne 56k modem.

Staat er ook een uitroepteken in apparaatbeheer?

Welk merk en type is de modem?

Het is gebeurde na installatie van xp. Daarvoor stond win me erop. En in apparaatbeheer staat hij er niet bij.
Het merk kan ik niet direct zeggen. Het is voor een vriendin dat ik het vraag en aangezien ze zelf geen verbinding kan maken, doe ik het.

Dan wordt het lastig drivers zoeken als merk en type (nog) niet bekend zijn

Modem Creatix Combo 4.12.0 08/03/2001 1.620 KB 6min. | 3min. | 16sec. ENG
Modem Driver 3.35.2 01/10/2001 1.620 KB 6min. | 3min. | 16sec. ENG

Het is een medion pc en dat zal wel de driver zijn. (via site van medion gevonden)

moeten deze geinstalleerd worden?

Het zou best kunnen. Ik kan zo niet zien welke modem er in zit. Een combi pci zegt mij weinig

We hebben deze gedownload en zullen ze installeren.
Van als ik hierover bericht krijg laat ik iets weten. Kan wel een dag of zoiets duren.

Alvast bedankt voor de moeite.

Geplaatst door m@rio
Het zou best kunnen. Ik kan zo niet zien welke modem er in zit. Een combi pci zegt mij weinig
Dat zal dan waarschijnlijk een modem/tv-tuner combokaartje zijn.
En ik denk dat je het modem dient te installeren als zijnde een com-poort.
Dus via wizard nieuwe hardware ga je zelf een com-poort toevoegen, dan zou je modem gevonden moeten worden.
succes :)

Hallo,

Als het een Medion-pc is, kan je ALLE drivers van je pc downloaden op:http://www.medion.de/

Je typt je serienummer van de pc in, en alle drivers van dat type Medion worden je aangeboden....

Gemakkelijk he?

Groeten,
A.Riepma

Allemaal bedankt voor de hulp, ik heb alles doorgegeven en wacht zelf nog op het resultaat.

Ik heb nog eens navraag gedaan en men heeft de modem nog niet kunnen installeren. Ook omdat men nog geen moeite ervoor gedaan heeft. Ze hadden blijkbaar nog een oude trage externe modem en met deze kunnen ze wel werken. Wordt dus wel door XP herkend. Enfin, ieder heeft zijn steentje bijgedragen. De rest zullen ze zelf wel uitzoeken denk ik.
Voor mij is het probleem opgelost.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan