XP herkent slave Harddisk niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

meulenhof

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2005
Ik heb twee IDE harddisks. Op de master, 80 GB, stond XP en office, op de slave staan data en film en videosoftware. De master geeft regelmatig problemen, ik moet hem dan opnieuw formatteren en XP erop zetten. Na de installatie van XP kan ik de slave nog niet zien, pas na SP1 en SP2 kan ik slave aan.

Nu begaf de master het vandaag voorgoed, maar geen nood, ik had nog een kleine harddisk. Daar XP opgezet, echter niet voldoende ruimte meer voor SP1 en Sp2. Nu kan ik de slave niet meer aan, Wie weet raad?

Tja, het meest voor de hand liggend antwoord is natuurlijk: toch maar een grotere HD aanschaffen.
Als nu SP1 en SP2 er al niet meer bij kunnen, zul je in de toekomst ook geen programma's kunnen installeren die alleen maar in Program Files hun sporen willen zetten.
Bovendien wordt XP "zo lek als een mandje" zonder die Service Packs.
Of je moet alle data en software van de slave backuppen en dan daar XP met SP1 en SP2 opzetten en je backup verdelen over de master en de slave.
Dat is ook niet zo gewenst lijkt me.
Dus...

grotere harddisk

Ik begrijp jouw opmerking, ik ga de kleine harddisk (3.7 GB) ook vervangen. Maar ik vroeg me af hoe het kan dat ik de slave pas kan zien als ik SP1 en SP2 heb geïnstalleerd.

In die Service Packs zijn aanpassingen/updates van de standaard stuurprogramma's voor harde schijven in Windows XP doorgevoerd, neem ik aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan