XP herstelcontrole

Status
Niet open voor verdere reacties.

essentje

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2009
Berichten
12
Hoi,

ik wil een herstelcontrole uitvoeren met Windows XP. Ben een beetje een leek dus misschien beetje domme vraag.
Ik wil via de installatie CD van XP opstarten maar dan kom ik in een menu waar ze het hebben over partities aanmaken, of aanmaken in een niet gepartitioneerde ruimte enz.
Ik wil in het menu van Repair komen, en niet mijn hele pc overhoop halen

Hoe kom ik daar?
Groetjes Erik
 
Ik vind de link van Coenraad niet goed, behalve posting 2 aldaar: directe link

Informatie over Herstelconsole:
hier

Overigens lijkt het erop dat jij een herstel-installatie van XP wilt gaan doen, dat is wat anders dan Herstelconsole (Herstelconsole kies je bij het eerste keuzemenu de R drukken, reparatie-installatie bij het tweede keuzemenu de R drukken.
Herstelinstallatie van XP genoemd, informatie hierover:
hier
hier
hier
wordt (o.a) daarover gesproken. Hiervoor is nodig een volledige XP installatiecd van de juiste soort (OEM, Retail etc. versie moet overeenkomen, Home of Professional moet overeenkomen, taal moet overeenkomen, Service Pack erin moet overeenkomen met de huidige geïnstalleerd XP, evt. SATA-drivers moeten erin geïntegreerd zijn).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een probleem met opstarten.
'k Probeerde gisteren (8 december) Norton tools te installeren en sindsdien start hij niet meer op.
Zowel in veilige modus, normaal opstarten en laatste succesvolle opstartconfiguratie werken niet.

Soms kom ik bij het scherm waarbij ik een gebruiker moet kiezen. Als ik daarna een gebruiker kies, start windows op maar blijven de picrogrammen en de menubalk achterwege waarna hij na een minuutje weer automatisch afmeld, iedere keer weer.

Ook gebeurd het vaak dat ik niet eens bij mijn gebruikersscherm kom maar loopt hij voordat windows geladen word vast en zie je links bovenin een wit streepje knipperen.

Wat ik ook probeer, het lukt me neit om windows in te komen. Ook ben ik mijn XP-cd
(2003) kwijtgeraakt. Ik ben ten einde raad,
Kan iemand mij helpen?

Groeten Erik
Tijs.

Dit is mijn probleem, nu wil ik hem weer aan de praat krijgen zonder dat ik al mjin bestanden enzo kwijt ben. Als het niet anders kan dan moet dat maar.
Ik heb nooit herstelpunten aangemaakt( tenminste, zover ik weet niet ). Nu heb ik dus wél de XP CD
 
Laatst bewerkt:
Met een herstel-installatie raak je geen instellingen en geen bestanden kwijt.
Wél moet je dus oppassen dat de optie van R (Repareren) inderdaad verschijnt in het 2de keuzemenu
Krijg je die optie niet, dan ga je wellicht een nieuwe installatie doen over de huidige. Breek dan direct alles af, raad ik je aan. Zou je toch over de huidige installeren (zónder te formatteren), dan ben je nog steeds je gebruikersbestanden niet kwijt maar wel de instellingen van de geïnstalleerde software (je zult dus daarna een herinstallatie van je software moeten doen).

Waar je erg op moet letten is dat je voor een herstel-installatie een volledig juiste XP Cd hebt (zie mijn vorige posting voor de voorwaarden daaromtrent). Een hulpmiddel dat je kunt gebruiken hierbij (voor het integreren van SP3 (indien nodig) en SATA-driver (indien nodig)) is nLite
Kijk verder (bijv.) hier voor wat hulp bij het gebruik van nLite, maar je kunt op Internet heel wat meer hulp vinden voor nLite.

Succes,

Tijs.
 
Sorry ik kom er niet uit. Ik breng hem wel weg want hiervoor ben ik niet computervaardig genoeg. Ik kom niet in het menu van repair etc. ik kom alleen bij partitie aanmaken bla bla bla. Misschien heb ik niet een juiste xp cd, hij is namelijk niet legaal..
 
Inderdaad ziet het ernaar uit dat je geen goede XP cd hebt voor het doel dat je probeert te bereiken nu: Lijkt op een "unattended XP installatie-cd", die je te weinig controle geeft over het proces om het als reparatie-cd te gebruiken.
[Als je nieuwsgierig bent: Waarschijnlijk staat een bestand winnt.sif in de \i386 map op de CD waar allerlei keuzes je uit handen worden genomen. Zie o.a. deze discussiedraad, specifiek v.a. posting 28 e.v., waar iemand ook zo'n XP installatie-cd had.]

Maar breng je pc zeker weg, de kans dat de reparateur een goede cd heeft (of er eentje kan aanpassen) is groot.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan