xp home activeren op 2 pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

migueell

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2006
Hallo,

Ik heb hem een Windows xp home cd OEM versie.
Die heb ik op 1 pc ge installeert. Nu wou ik vragen of ik op m'n 2de pc
met dezelfde xp home cd windows kan installeren. En of dat ook lukt met
het activeren.

Alvast bedankt.

Mvg,

Miguel

Dat is eigenlijk niet mogelijk, je hebt maar 1 licentie, maare, probeer het, nee heb je.

Zou ik dit niet kunnen proberen?

Windows XP activeren omzeilen

Wie kent het niet, altijd na een herinstallatie weer opnieuw moeten activeren?
Hier vind je een methode om dat bij de volgende installatie te omzeilen.

Kopieer het bestand C:\windows\system32\wpa.dbl naar een floppy, ervan uitgaande dat de windows directory C:\windows is.

De volgende keer dat je windows XP opnieuw hebt geïnstalleerd kopieer je dat bestand naar de directory C:\windows\system32. Overschrijf dat bestand gewoon.
Daarna kun je het systeem weer zonder problemen gebruiken zonder eerst weer te activeren.

bron: http://home.tiscali.nl/fredscorner/TipsXP.htm#Windows XP activeren omzeilen

Hoi,

De licentie van XP is voor één systeem en mag dus niet op een tweede systeem draaien alhoewel er wel mogelijkheden voor zijn alleen zijn die niet legaal.
We mogen je dus niet gaan vertellen hoe je het één en ander voor elkaar krijgt daar dit in strijd is met de huisregels.

Raymond

Hoi,

De licentie van XP is voor één systeem en mag dus niet op een tweede systeem draaien alhoewel er wel mogelijkheden voor zijn alleen zijn die niet legaal.
We mogen je dus niet gaan vertellen hoe je het één en ander voor elkaar krijgt daar dit in strijd is met de huisregels.

Raymond

okey, want ik had ergens gelezen dat je ook meerdere licenties kon aanvragen voor 1 cd
maar niet voor OEM denkt ik, toch?
Maar als het verder niet kan laat maar zitten dan :D :thumb:

Als je het legaal wil doen kan je het beste Microsoft even bellen......maar het zal betalen worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan