xp home installeren over 2000 heen

Status
Niet open voor verdere reacties.

VreedeJ

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2004
Ik wil graag een windows XP home installeren over windows 2000nt heen. Waar moet ik op letten? Herkent XP automatisch alle instellingen en programma's en dergelijke welke ik nu onder 2000 gebruik? Is het gewoon een kwestie van die CD-rom erin en klaar is kees?

Ben een redelijke leek dus alle hulp is welkom.

uuuh
opstarten vanaf cdrom(aanpassen in je bios)
je zult wel de juiste drivers voor je hardware ed moeten gaan installeren.bijv je videokaart,geluid,chipset.

http://www.computerfeeling.nl/pages/installwinXP.asp

het beste is dus als je "schoon" begint.zorg dat je al je belangrijke data backupt of naar een andere partitie zet(indien je dat nog niet gedaan hebt)

Laatst bewerkt:
Okey tot zover duidelijk, maar neemt de installatie van XP bijvoorbeeld mijn outlook instellingen en office pakket en andere bestanden in principe gewoon over/mee?

als je de partitie dus formateerd(C) ben je dus wel al die gegevens kwijt die daar opstaan.
bijv een adressen bestand in outlook ben je dus kwijt

en de mailtjes en mappen zelf in outlook zelf dus ook?

begrijp ik het goed dat ik dan voor belangrijke gegevens zeg maar een d: schijf aan moet maken waar ik alles op parkeer en dan vervolgens c: laat formatteren bij het installeren van XP?

begrijp ik het goed dat ik dan voor belangrijke gegevens zeg maar een d: schijf aan moet maken waar ik alles op parkeer en dan vervolgens c: laat formatteren bij het installeren van XP?

helemaal goed.is sowieso wel makkelijker(beter)
bij een volgenden keer als er iets is of wilt/moet opnieuw installeren kun je weer C formateren zonder verlies van data op D(of E of F:p)

volgende domme vraag is: hoe?

en om nog even op de mailtjes terug te komen -> kan ik die zometeen in XP gewoon weer importeren of zo?

Bedoelt de TS niet dat hij gewoon over de Win 2000 XP wil installeren dat alle prg's blijven staan en bestanden ook. Dzt doe je zo: gewoon opstarten met 2000 XP schijf erin en op Installeren klikken, in de installatie kies je voor Updrage uitvoeren.

dan zul je alles wat jij belangrijk vindt op een cd/dvd moeten zetten.
volgens mij via het menu exporteren.(zelf eigenlijk nooit gedaan)

wellicht dat een medehelpmijer die meeleest een mooie uitleglink daar voor heeft???

Bedoelt de TS niet dat hij gewoon over de Win 2000 XP wil installeren dat alle prg's blijven staan en bestanden ook. Dzt doe je zo: gewoon opstarten met 2000 XP schijf erin en op Installeren klikken, in de installatie kies je voor Updrage uitvoeren.

tja..
dacht dat ts schoon wilde beginnen.

maar ok dan zit ie nog wel met de drivers

ik ga het zo maar eens proberen en anders horen jullie weer snel van me

alvast bedankt!

Aangezien 2000 een pro versie is, kan je geen upgrade doen naar xp home, dat wordt niet ondersteunt.
Naar xp pro zou geen probleem moeten zijn.

Help Help

Tja deze reactie las ik dus pas na installatie... nu zit ik dus met twee verschillende besturingssystemen op mijn computer. Ik kan via 2000 opstarten en alle programma's nog als vanouds gebruiken. Ook kan ik XP opstarten en daarin moet ik nog een en ander opnieuw installeren. Het frappante hier is dat ik, wanneer ik via XP opstart, via verkenner alle bestanden te zien krijg die "onder mijn 2000 vallen" maar ik kan er via XP dan niets mee doen (hij herkent de locatie niet).....

Hoe krijg ik 1 besturingsprogramma?
Zijn er andere praktische oplossingen?
Kan ik via XP alles "recoveren" vanuit 2000?

Hoor het graag!!!!!

Tja deze reactie las ik dus pas na installatie... nu zit ik dus met twee verschillende besturingssystemen op mijn computer. Ik kan via 2000 opstarten en alle programma's nog als vanouds gebruiken. Ook kan ik XP opstarten en daarin moet ik nog een en ander opnieuw installeren. Het frappante hier is dat ik, wanneer ik via XP opstart, via verkenner alle bestanden te zien krijg die "onder mijn 2000 vallen" maar ik kan er via XP dan niets mee doen (hij herkent de locatie niet).....

Hoe krijg ik 1 besturingsprogramma?
Zijn er andere praktische oplossingen?
Kan ik via XP alles "recoveren" vanuit 2000?

Hoor het graag!!!!!

Het enige dat je kan doen is de bestanden van de 2000 hardeschijf naar de XP schijf plaatsen. Spijtig dat het niet lukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan