XP Home installeren over Pro heen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Berichten
779
Ik wil een legale versie van XP Home installeren op m'n PC terwijl daar een "wat minder legale" versie van XP Pro op staat, dit omdat ik geen updates etc. kan ophalen bij Microsoft.
Is dit aan te raden en zo ja, hoe pak ik dit aan? Eerst Pro verwijderen en dan Home installeren of ben ik dan alle andere software ook kwijt?
 
Ik zou Pro indd verwijderen, dan ben je wel alle programma's kwijt. Pro is volgens mij de uitgebreide versie van Home, dus ik denk niet dat je hem er overheen kan zetten.
 
Pro is idd uitgebreider: meer op de zakelijke gebruiker gericht vlgs. Microsoft.
 
je kan niet XP home over een een rpo versie heen zetten

pro is namelijk niet een uitgebreide versie van home

maar deze versies zijn erg verschillend (niet voor de gebruiker goed te zien overigens)

er zijn wel andere manieren om wel updates op te kunnen halen.

je moet dan naar corporate serie nummers zoeken deze hoef je niet te activeren en je kan gewoon updaten.


alsje de home ed. al hebt gekocht dan zal je moeten formateren.
je bent dan wel al je programmas kwijt
 
Nee dus... :rolleyes:

Corporate is voor bedrijven..die licenties betaald hebben thuis != bedrijf.

Je moet gewoon formatteren en Home er opzetten.. je bent wel alles kwijt (behalve als je andere partities hebt enzo).
 
Geplaatst door BrEeZeR
Nee dus... :rolleyes:

Corporate is voor bedrijven..die licenties betaald hebben thuis != bedrijf.

Je moet gewoon formatteren en Home er opzetten.. je bent wel alles kwijt (behalve als je andere partities hebt enzo).

Home is toch alleen een upgrade versie, kan je alleen upgraden via win 98 en ME?
 
Overigens is home geen upgrade versie, Pro is een upgrade versie, Pro is mee geschikt voor Netwerken etc.
 
Laatst bewerkt:
Beide zijn zowel in upgrade als stand alone versie te verkrijgen.
 
Geplaatst door XXlerator
Overigens is home geen upgrade versie, Pro is een upgrade versie, Pro is mee geschikt voor Netwerken etc.


Home is wel een upgrade versie daarom ook goedkoper, ik heb home gekocht kan hem alleen upgraden, bij pro kan je kiezen voor upgrade en nieuwe install.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door XXlerator
Is home niet bootable dan ? je hoeft niet te upgraden

Dat wel maar hij controleert tijdens de instalatie bij mij of ik win 98 of win ME al heb op mij pc. anders gaat ie gewoon niet veder.
 
Geplaatst door DENNIS90



Home is wel een upgrade versie daarom ook goedkoper, ik heb home gekocht kan hem alleen upgraden, bij pro kan je kiezen voor upgrade en nieuwe install.

Het feit dat jij een upgrade versie hebt wil toch niet zeggen dat alle Home Editions dat zijn? Zowel Home als Pro zijn als upgrades, maar absoluut zeker ook als volledige versies te krijgen.
 
indien het een home upgrade is kan je enkel upgraden indien je Win 98, 98SE of Me hebt staan op je pc. Upgraden uit NT 4.0 of 2000Pro, 2000 server etc. gaat niet (heb ik gelezen op de microsoft site) daarvoor moet je een upgrade van XP Pro hebben. Ook van pro naar home is onmogenlijk, omgekeerd gaat dan wel. Microsoft gaat er van uit dat je van een "basis" versie naar een "professionele" versie gaat en dat omgekeerd niemand doet.

Beste wat je kan doe is idd formatteren en home er op zetten want upgraden van pro naar home gaat dus totaal niet (net zoals bij sommige andere OS wat ik hierboven al zei) Ook van 98 naar Xp zou ik niet meteen upgraden omdat je in 98 veelal nog met een FAT32 zit en je voor NTFS te verkrijgen ook eerst moet formateren (dacht ik)

over de corporate serial nummers voor XP pro: niet doen, want ook deze die je op het net vind staan al voor 99% op de blacklist, heb ik gehoord/ gelezen. Jaja Mister Gates en trawanten doet er alles aan om geen kopietjes meer te laten opduiken, enkel jammer dat ook een doorsnee eerlijke gebruiker er de dupe van is. Als je bvb een nieuw MoBo, Gra Ka en Hdd koopt... is het uit met de pret en mag je in sommige gevallen weer een nieuwe licentie kopen

Trouwens zowel voor Pro en voor home is er een OEM versie, een upgrade en een full versie en dit tot in het zulu, hebreeuws, en weet ik veel toe :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan