XP home of XP pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

minymy20

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen xp home en xp pro ?
Op mijn PC is xp home met sp1 geinstalleerd.
Kan ik zondermeer opwaarderen naar pro of moet ik dan de hele installatie vernieuwen.

Alvast dank voor de moeite.

Belangrijkste verschillen zitten 'm in het netwerken en de grotere beveiligingsmogelijkheden (tot op userniveau) in pro. Upgraden kan, maar geadviseerd wordt om een schone installatie te doen, al was het maar om elke vorm van problemen te voorkomen.

Dank je wel Pasja,

Ik begrijp hieruit dat Upgrade naar Pro niet veel verschil maakt en bij XP Home te blijven.
:):)

Dank je wel Pasja,

Ik begrijp hieruit dat Upgrade naar Pro niet veel verschil maakt en bij XP Home te blijven.
:):)

Klopt ja, wat Pasja zegt. Als je daar geen gebruik van maakt, heeft het niet veel zin om naar XP Pro te upgraden. Als je dan toch bij XP Home gaat blijven raad ik je wel aan om SP3 te installeren, aangezien in je eerste bericht staat dat je nog SP1 hebt. SP3 kan je hier downloaden: http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4

Hallo Jeroen,

Dank voor je reactie, Ik heb Xp Home wel geUpdate naar SP3 en alle verdere updates met windows Update. Maar ik heb de orginele XP Home versie met sp1 want mijn pc heb ik enkele jaren geleden gekocht met de Home sp1 versie. Wel denk ik er over een versie XP Home te bemachtigen met de sp3 versie. Dit scheelt veel downlods.
Dit ook naar aanleiding van jullie reacties. Ik blijf bij XP Home.

Hallo Jeroen,

Dank voor je reactie, Ik heb Xp Home wel geUpdate naar SP3 en alle verdere updates met windows Update. Maar ik heb de orginele XP Home versie met sp1 want mijn pc heb ik enkele jaren geleden gekocht met de Home sp1 versie. Wel denk ik er over een versie XP Home te bemachtigen met de sp3 versie. Dit scheelt veel downlods.
Dit ook naar aanleiding van jullie reacties. Ik blijf bij XP Home.

Je kan zelf eigenlijk een XP Home cd maken met SP3 erin, met NLite namelijk : http://www.techzine.nl/tutorials/280/Maak-je-eigen-Windows-installatie-met-nLite.html

Super, dank je wel Jeroen.
Ga ik zeker doen, dat vergemakkelijkt mijn installatie.

Groeten. :):thumb:

En mocht dat niet lukken, waak dan voor de meest gemaakte installatiefout van XP zonder SP's anno 2008/2009:

duw géén internetkabel in de machine vóórdat je SP1 en SP2 hebt geïnstalleerd. Zorg er dus voor dat je SP1 en SP2 al op DVD hebt voordat je begint met installeren.

Reden voor dit advies is het feit dat je door kwaadwillende software wordt "gepakt" op het moment dat je XP kaal installeert terwijl er een internetverbinding is. De makers van kwaadwillende software zijn inmiddels zodanig ver gevorderd met hun software, dat de kans 99,99% is dat ze je te pakken nemen nog vóórdat je maar één website bezocht hebt. Louter het hébben van een internetverbinding is voldoende om aan te vallen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan