XP home over XP professional

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dark master

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2005
Ik heb Windows XP Home editon geinstalleerd en ik wil Windows XP Professional installeren (ik heb 'm op cd), maar als ik via de cd wil installeren staat er dat de windows op m'n computer nieuwer is dan de windows op de cd. weet iemand een manier om professional te installeren zonder mijn gegevens kwijt te raken? ik heb 2 pc's dus ik kan belangrijke bestanden op m'n andere omputer zetten maar ik weet niet hoe ik mijn register kan overzetten.

Welkom bij de Helpmij !

Waarom zou je je register over willen zetten ?

Die melding wordt vermoedelijk veroorzaakt doordat bij Home SP2 inmiddels is geinstalleerd...... ?

ja ik heb service pack 2 geinstalleerd. ik dacht dat sommige programma's dingen uit het register nodig hebben om te werken maar ik weet het niet zeker

Nou, ik zou het register van Home NIET overzetten naar Prof.
Ik heb niet genoeg deskundigheid in huis om dit te staven, maar mijn "gevoel" zegt mij dat dat niet gaat werken.................. (Als het anders is word ik zo wel teruggefloten.............)

maar er is dus geen andere mogelijkheid dan mijn pc formateren en dan professional erop te zetten?

Lijkt mij niet, maar wacht even een halfuurtje op een antwoord van iemand die dit mogelijk al eens bij de hand heeft gehad.

Ben eigenlijk wel benieuwd waarom je pro wilt hebben.
Tenzij je homepages in php wilt maken zul je weinig verschil merken tussen home en pro.

ondersteunt xp professional dan geen 2 processors???:o, goed om te weten als ik een niewe pc aanschaf:D

nee windows xp professional ondersteunt JUIST WEL 2 processors. maar home edition niet

Hoi
Als je de SP2 eens verwijderd lukt het dan nog niet om de pro te install

Groeten Ed

Ik heb al is eerder geprobeerd om sp2 eraf te halen maar alle 4 manieren die op microsoft.nl staan werken niet

Hoi

Dan ben ik toch bang dat het een ouderwets formatje word

Groeten Ed

Zover kan ik niet terug met systeemherstel, maar ik denk dat daardoor juist de uninstaller van sp2 weg is want volgens mij heb ik systeemherstel gedaan naar voor sp2 en toen kon ik sp2 er niet meer afhalen

Programma's die in je register staan, zullen opnieuw geïnstalleerd moeten worden als je XP opnieuw installeert, het lijkt me niet mogelijk om een register van de ene xp in de andere te importeren en als dat wel kan lijkt het me reuze onverstandig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan