Xp in coma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leagos

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2003
Berichten
59
Eeejj

Ik moet voor school als opdracht een aantal problemen oplossen, dus ik moet zelf een soort helpdek maken.
Daarom d8 ik zal ik maar eens op een forum de problemen gaan vragen waar ik zelf nie uitkom.
Dus er zullen wel meer vragen van mij bijkomen.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen

Hier kom het eerste probleem.

Als mijn computer met Windows XP op stand by gaat valt ie in
een coma, wat moet ik daaraan doen?

Alvast bedankt
Grtz
Leagos
 
Tja, dat moet haast wel een hardware probleem zijn, maar je vertelt echter niet welke hardware je hebt :D
 
Dit komt omdat ik deze vragen zo geleverd heb gekregen van school. en er staat verder geen informatie bij. daarom is het zo irritant om op te lossen omdat ik geen feedback heb.
 
'k Snap de vraag niet, standby en coma klinkt prima, wat bedoel je precies?
 
als de computer op standby valt, ik denk dat ze bedoelen als hij niet gebruikt wordt en de monitor uitvalt, van op standby.

en daarna weer wil gaan gebruiken dat hij dan niet meer aanspringt en heel de computer in coma is
 
Nou vaak komt het door 2 dingen:

1. Een of meer onderdelen in de pc die (eventueel door slechte of oude drivers) niet goed met de moderne slaapstanden als S3 van Windows XP om kunnen gaan. Vooral Windows 98/ME drivers in XP gebruiken kan hier voor zorgen.

2. Een BIOS dat APM (advanced power management) niet (goed) ondersteunt. Of dat sommige opties in het BIOS niet goed staan (bijvoorbeeld dat toetsenbord en muis moeten worden genegeerd in standby modus, dan kan je hem dus ook niet wakker maken).

Eventueel zou het ook door het moederbord kunnen komen dat niet helemaal stabiel met standbymodussen om kan gaan. Maar dit zijn vaak de eerste release van een type met kinderziektes en komt bij de kwaliteitsmerken (lees: Asus, Abit, Gigabyte en MSI) eigenlijk niet voor.
 
Bedankt!!!!!!!

Dankjewel

Voor je antwoorden. Eindelijk ben ik eruit.
Ik heb nou 28 oplossingen en moet er in het totaal 49 voor vrijdag.

En dat moet ik het ook nog in een programma naar keus een FAQ maken.

Dus bedankt, kan eindelijk weer verder.
Er zullen nog wel meer vragen volgen.
DUs misschien kun je me nog meer helpen

Grtzzz
Leagos
 
owja weet je dan misschien nog een oplossing hiervoor???
misschien domme vraag :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan