XP in NTFS, ineens allemaal fouten

Status
Niet open voor verdere reacties.

erretje

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2004
Iemand heeft mij aangeraden om bij het formatteren van de compu, XP in NTFS te zetten.
Er ontstaan nu steeds problemen, ik kan geen systeemcontrole uitvoeren, krijg de melding dat er niet direct toegang is tot het volume, de- installeren van VNC gaat niet, loopt ie vast en geeft de melding dat er iets uit het register niet verwijderd kan worden, outlook verdwijnt bij het verwisselen van account. Ik heb de computer weer geformatteerd en weer XP in de NTFS volume gezet, maar geen verbetering. Wat is de oorzaak van dit probleem en moet ik XP weer in fat zetten ? Of is er wat mis met mijn XPversie (XP prof) en moet ik een andere gaan halen?:evil:

Het lijkt op een probleem met rechten, hetgeen niet noodzakelijk met NTFS te maken hoeft te heben. Bijvoorbeeld als je onder administrator iets installeert, wat je onder een ander account probeert te deinstalleren dat daarvoor de benodigde rechten niet heeft. Wel is het vreemd dat het probleem na opnieuw installeren nog steeds blijft bestaan.

Om terug te gaan gaan NTFS hoef je XP niet opnieuw te installeren. Je kunt ook met partition magic terug converteren naar fat32.

Als je naderhand toch NTFS wilt, kan je dat converteren met de opdrachtregel (via start > run) convert c: /fs:ntfs.

NTFS is alleen zinvol met betrekking tot permissies op bestanden en mappen. Verder heb je nog compressie, quota en EFS waarmee een doorsnee gebruiker eigenlijk niets doet.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er iets mis is met je cd.

Hartelijk bedankt voor je snelle reactie!!
Wat is partition magic?
Hoe kan ik dit dan doen?

Partition magic kon ik niet Nederlandstalig krijgen, dus ben ik in de veilige modus gaan zoeken naar de instellingen als administrator.
Ik heb alle gebruikers verwijderd (alleen de gastaccount heb ik gehouden) en zo automatisch mezelf administrator gemaakt.
Nu kan ik weer over al in, het probleem is dus opgelost.
Bedankt voor jullie advies:D

Geplaatst door hangmat
Om terug te gaan gaan NTFS hoef je XP niet opnieuw te installeren. Je kunt ook met partition magic terug converteren naar fat32.

Ook ik heb de pc vorige week geformateerd in NTFS. Niets anders dan problemen....vooral het vastlopen :(
Ook bij een herinstallatie lijkt het niet verholpen.

Wij hebben alleen een administrator actief.

Nu wil ik terug naar FAT32. Kan dit inderdaad zonder dat ik moet formateren en weer alles moet gaan zitten installeren?
Ik heb juist begrepen dat dit niet mogelijk is, maar die optie staat wel in Partition Magic. De vraag is alleen....krijg ik geen gegevens verlies? (Scheelt een hoop tijd)

Als je via PM terug gaat naar fat32 heb je geen gegevensverlies

Geen gegevens-verlies, behalve als je gebruik hebt gemaakt van de extra functionalitiet van NTFS. Dan zouden die instellingen verloren gaan, of zelfs het terugzetten kunnen blokkeren (er mogen bv geen gecomprimeerde gegevens op de schijf staan).
Maar het lijkt me onjuist te veronderstellen dat een conversie naar FAT32 het vastlopen van de computer zou kunnen oplossen. Als je vanuit een schone installatie last hebt van dit soort problemen, dan zou ik de oorzaak eerder in de hardware zoeken.

Je hebt gelijk, binary, mijn harddisk is vorige week gecrasht, er was niet meer op te komen.
Er zit nu een nieuwe schijf in de compu en de problemen zijn gelukkig verdwenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan