Xp in plaats van vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

emanuelx

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2006
Hallo,
Ik heb een nieuwe lap top gekocht in de winkel .

Een Packard bell met een hhd van 80 GB.

Op deze lap top is windows vista home basic geinstaleert .
En veel programma's die ik heb gaan er niet op en ik vind het ook trager om te laden met programma's.

Ik zou graag xp professionel er op willen instaleren .

Waneer dat ik het Cd er in steekt en drukt op xp instaleren dan staat er " u computer heeft al een betere versie van windows".

En als ik het lap top opnieuw start dan gebeurt er niets en start het gewoon op.

Zou iemand mij willen helpen met het instaleren van windows XP ik zou jullie heel dankbaar zijn.
:confused:

Ik weet niet of je dat al geprobeerd hebt, maar zorg dat je je pc opstart met de cd. (druk op F8 tijdens het opstarten voor een menu, kies hier je cd-rom schijf). Hier kun je je schijf formatteren en XP installeren.

bij een nieuwe laptop zou ik ook eerst nagaan of er voor alle hardware xp drivers zijn. anders kom je in de problemen.
mvg leo

En zeker om je garantie niet te verliezen zou ik vista erop laten staan maar een dualboot met xp maken.

Eerst naar de site van de computerfabrikant gaan en daar zou je al de drivers van je pc moeten terugvinden, drivers voor xp, als dat niet zo is ben je gebonden aan vista dan kan je mss extra Ramgeheugen steken voor de snelheid op te voeren.

Als je wel al de drivers vindt dan moet je die op een floppy of usb zetten.
En als hij zegt dat je al een betere versie van windows hebt dan gooi je die "betere" versie er eerst af door te formatteren en dan zou xp er vloeiend moeten op gaan.
Succes!!

Ik weet het niet zeker maar ik heb is ergens gelezen dat je je hhd in 2 stukken kunt delen en dan op de 2de stuk xp instaleren .

ZOdat je VIsta en XP heb .

Ik ben ook al in mijn bios gaan kijken om op te starten met cd/dvd maar ik krijg het niet aangeduid.

Weet er iemand hoe dit mischien moet.

Mvg emanuel:rolleyes:

bootsequence (of iets wat daar op lijkt) aanpassen
soms moet je een enter geven om de lijdt te voorschijn te krijgen
Meestal staat onderaan het scherm welk toetsen je moet gebruiken.

Ik weet het niet zeker maar ik heb is ergens gelezen dat je je hhd in 2 stukken kunt delen en dan op de 2de stuk xp instaleren .

Partities maken :) Vista heeft zelf een partitie editor (gokje: configuratiescherm>systeembeheer>partities beheren)

Of je kan dit via Gparted doen. (BootCD)

Ik ben ook al in mijn bios gaan kijken om op te starten met cd/dvd maar ik krijg het niet aangeduid.

Weet er iemand hoe dit mischien moet.

Mvg emanuel:rolleyes:

In je bios moet je alleen maar met je keyboard werken en om de CDspeler hoger te zetten zou het kunnen dat je op F5 of F6 moet drukken, maar dat hangt af van bios tot bios, meestal staat er onderaan of aan de zijkant van het scherm wel een handleiding van de knoppen die je moet gebruiken voor welke acie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan