XP in veilige modus deinstalleren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maritska

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
Berichten
65
Hoi allemaal,

Op de computer van onze kinderen hebben we enige tijd geleden XP geïnstalleerd. Hij is echter bijzonder traag dus ik wil graag terug naar 98. In configuratiescherm/software staat geen verwijzing naar installatie ongedaan maken dus moet dat volgens microsoft via de opdrachtprompt in veilige modus. Als ik dan osuninst.exe tik krijg ik de foutmelding:

"De registratiegevens die zijn vereist voor het ongedaan maken van de installatie van Windows XP ontbreken. Setup kan niet worden voortgezet."

Is er een mogelijkheid dat ik toch XP eraf kan gooien en 98 weer kan gebruiken??
Alvast heel erg bedankt!
Marit
 
Als je een Windows 98 recovery cd hebt dan is het probleem zo opgelost. Recovery cd erin, computer laten opstarten via de cdrom, schijf wissen, 98 cd erin en installeren maar

Maar heb je al geprobeerd om de xp cd er in te doen en het dan de computer via de cdrom te laten opstarten want dan hoort je de schijf gewoon te kunnen wissen.

Greetz, Speedy
 
Heb je al eens geprobeerd met de instellingen van xp te spelen?

Bijvoorbeeld:

rechtsklik deze computer>eigenschappen>geavanceerd>prestaties>instellingen en die op beste prestatie zetten ipv windows laten kiezen

In het zelfde gebied nog een geavanceerd en je virtueel geheugen een vaste waarde geven (ik doe meestal ongeveer 1,5 maal het RAMgeheugen, dus 256MBRAM wordt dan een wisselbestand van minimaal 375 en maximaal 375MB)

Dit kan al redelijk bijdragen aan de prestaties van de computer.
 
Ik heb inderdaad een opstartdiskette van 98 dus die moet ik maar gaan gebruiken denk ik Speedy. XP vanaf de cd-rom starten.....dan moet je toch in de BIOS de volgorde van opstarten veranderen?

Ook bedankt voor het reageren Sarvo.
Ik denk echter dat de computer te oud/klein/langzaam is. In "deze computer" zie ik dat het maar 56,0 MB RAM geheugen is...dat is vast te weinig. Ik heb ook nog maar 419 mb beschikbaar op c.
 
Die 419 mb is nu 2,02 geworden nadat ik Generals eraf heb geknikkerd!
 
Maar inderdaad, 64MB RAM (warvan 8 gedeeld met de videokaart) is wat krapjes, aangezien de minimale eis 128 is en het pas een beetje begint te draaien met 256+

Maar als je 98 weer wil hebben, ben ik toch bang dat je aan een nieuwe installatie van 98 moet beginnen, voor zover ik weet kan je een upgrade niet meer ongedaan maken.

Opstarten met bootdisk 98, c: formatteren, opstarten vanaf 98cd en dan installleren. Zorg dan wel dat je alle drivers bij de hand hebt liggen en denk aan het maken van backups van bestanden die je niet kwijt wilt raken (favorieten, mijn documenten e.d.)
 
Tsja, het is al een wat oudere comp. Is voor de kinderen, die MSN'en er op en doen er wat spelletjes op dus hij hoeft niet zoveel te kunnen. Er zijn ook gelukkig geen bestanden die backup nodig hebben dus ik mag wat ver^&^*& zogezegd. Ik heb een netwerk gemaakt en er hangt verder niets aan deze computer, dus dan heb ik toch geen drivers nodig? De printer gaat via mijn computer en de router is een kwestie van inpluggen toch?
Ik ga mij er morgen even over buigen, moet nu de fles gaan geven. Erg bedankt voor zover en trusten.

Grrrr

Marit
 
Ik zou ook kiezen voor een herinstallatie van Win98, dat is de makkelijkste en schonste manier, dan weet je zeker dat alles weer werkt, de router zomaar inpluggen is wel waar, geef alleen in Win98 aan in de instellingen van het netwerk, dat je een automatisch ip adres wilt verkrijgen, maar goed zover ben je nog niet.
 
Je hebt weldegelijk drivers nodig:

videokaart
geluidskaart
netwerkkaart
printer
moederbord
 
Goedemorgen team:D

Als ik dit zo allemaal lees is het misschien zelfs beter om een 2e harde schijf aan te schaffen en gewoon XP te laten draaien. Dit zijn de gegevens van de computer:

AMD-K6(tm) 3D processor
Kloksnelheid 499 MHz
56,0 MB RAM geheugen
FAT32 bestandsysteem
5,81 GB capaciteit
Ik heb alleen een C schijf, gebruikt 3,60 GB, beschikbaar 2,20 GB
Volgens mij is de videokaart Trident maar ik weet eigenlijk niet waar ik dat kan zien.

Kan je een processor ook vervangen door een snellere?
Een beetje handig was ik wel met computers, heb er alleen al een tijd niets meer mee gedaan, is een beetje weggezakt.

Ook nog de beste wensen en dat alles dit jaar maar als een zonnetje mag draaien he!

Grrr
Marit
 
Van de cpu weet ik niet, dat ligt er aan welk moederbord je hebt en waarschijnlijk moet je dan in de 2e handssector zoeken, want nieuwe langzamere cpu's zijn volgens mij niet te krijgen.
Ik kan je wel aanraden er een flinke smak geheugen bij te doen, 1 of 2 bankjes van 256MB is geen overbodige luxe meer tegenwoordig.
 
:thumb:
Okee Sarvo, heel erg bedankt voor nu. Ik ga er mee aan de slag en zal bij verdere moeilijkheden zeker terugkomen hier want het werkt wel geweldig, al die mensen met al die kennis.
Nogmaals bedankt! :p

Groeten
Marit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan