XP instalatie lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter rxr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rxr

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2008
Hallo,

Mijn 2e pc waar ik altijd linux op draaide was toe aan wat anders. Dus ik dacht, ik installeer even windows xp weer.

Ik doe het schijfje er in (het schijfje waar ik deze week al enkele pc's mee heb geformateerd) en hij blijft hangen. Na "druk om een toets om de pc te starten van een cd-rom" krijg ik "Uw hardware wordt geconfigureerd" en dan gebeurt het geen blauw scherm zoals gebruikelijk maar een zwart scherm. Na enkele uren is dat scherm nog niet weg.

Dus ik heb geprobeerd om alle usb apparaten er af te koppelen. er zit nu dus alleen een vga, toetsenbord en muis in de pc. En het probleem was niet verholpen.

Oke, dus ik heb toen windows even opnieuw gebrand voor het geval het schijfje corrupt was. Geen succes het zelfde verhaal. Dus de wanhoop steeg. De bios maar terug gezet naar fabrieks instellingen. Zelfs dat hielp niet.

Iemand een idee ? linux draait namelijk perfect. Ik heb geen idee wat het kan zijn.

update:
geheugen is getest en is goed bevonden
overbodige drives los gekoppeld en dat hielp ook niet

Laatst bewerkt:
De harde schijf waarop je wil gaan installeren, is dat een SATA of een IDE?
Wanneer het een SATA schijf betreft, zal je de drivers moeten downloaden voor de installatie en tijdens het opstarten van de Windows Setup, op F6 drukken. Dan worden eerst de SATA drivers geladen waarna de Setup van Windows doorgaat.

Was dat het maar, dan had ik het al wel gevonden. Het is gewoon een ide. Helaas, er heeft eerder wel xp op gedraaid. Ik snap er niets van, linux draait nog als een zonnetje. Heb inmiddels 3 andere versies van xp geprobeerd en telkens op een andere soort cd en in een andere drive. Niets helpt.

Wanhoop nabij!

Je zou dan bijna aan een hardwareprobleem gaan denken, maar dat zou qua toevalligheid wellicht weer net even té veel van het goede zijn: bij verandering van OS toevallig gelijk een hardwaredefect.
Anders dan het lenen van een officiële installatiedisk van XP kom ik nu ook even niet (of heb je die óók al gehad?)

Wellicht moet ik hem eerst formateren als ntfs maar ja hoe doe ik dat, wellicht iemand daar een antwoord op.

Als je over een schijfje beschikt (bootdisk) dan zou ik het ding eerst even formatteren middels Win98SE. Als dat is gebeurd dan zou je zonder problemen met Windows NTFS in de cd drive de schijf moeten kunnen benaderen en formatteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan