XP Instalatie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morso

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Berichten
149
Hallo mensen,

Ik heb een probleem met mijn xp instalatie en hardeschijf
Ik had net een pc gekocht en kwam erachter dat er nog veel software en bestanden van de vorige gebruiker aanwezig was. Dus ik dacht ik ga windows xp opnieuw instaleren. Ik pak mijn cd doe hem erin herstart maar hij geeft niks aan! (klik op een toets om door te gaan met cd of zoiets) dus heb ik het via deze computer -> Cd openen en zo windows xp geinstaleerd. Maar nu heb ik dus 2 x windows xp op 1 schijf staan. En ik had graag 1x windows xp op 1 schijf. Heeft misschien iemand een oplossing hiervoor

Alvast heel erg bedankt!
 
heb je een USB toetsenbord, dan reageert dat natuurlijk niet in dos, als je in het bios kan komen "USB legacy (of function for dos)" op "enabled" zetten, dan kan je wel je schijf formatteren met de cd van XP
door op een toets te drukken als de melding druk op een toets om te starten van cd komt ;)
 
Laatst bewerkt:
...

Maar die melding komt er niet.. dat is het probleem.. en als ik de niet active windows map verwijder staat er toch nog in het begin bij en ik krijg niet alle bestanden weggegooid
 
okee, staat in je bios ingesteld dat de cd voor de harddisk moet worden opgestart ?
is je XP cd origineel ? en bootable indien het een slipstream versie is ?
 
...

Ik heb het met meerde geprobeerd
Orginele en niet orginele en ook met linux maar hij pakt ze in het begin niet..
Ik heb bij de pc beneden hetzelfde probleem..
 
dan staat de opstartvolgorde in je bios niet goed ingesteld : sommige pc's kunnen boot device kiezen met F8 in te drukken tijdens het biosscherm
 
Ik heb helemaal onbekend met bios
dus ik moet al ik hem opstart op f8 drukken?
 
...

Ja press del for setup of zoiets.. dat stond er wel
en toen ik bij dat ik kan kiezen welk besturingsysteem ik wil daar kon ik wel f8 doen maar ik wist niet wat ik moest kiezen er stond ook niet zoveel bij geloof ik:eek:
 
bij dat F8 menu ... zit je cdspeler ... ... probeer maar uit tot er iets opstarten van cdrom geeft :)
 
Er staat alleen iets van veiligen modes, en opnieuw opstarten enz.
 
dan geeft je bios niet die mogelijkheid om het opstartdevice te kiezen ...
je zal toch iemand naar die bios moetten laten kijken om dat juist in te stellen hoor ...
 
Morso zei:
Ja press del for setup of zoiets.. dat stond er wel
en toen ik bij dat ik kan kiezen welk besturingsysteem ik wil daar kon ik wel f8 doen maar ik wist niet wat ik moest kiezen er stond ook niet zoveel bij geloof ik:eek:

Ja, die moet je gelijk intoetsen, dus als het bootscreen te zien is, de del toets dus.
 
IK heb iets gevonden! er stond bios en boot
Ik drukte op del en toen advanced bios features
een hele lijst

cpu internal cache enabled
cpu cache ecc checking enabled
first boot device - floppy
second boot device hdd-0
third boot device - Cdrom
boot other device - enabled
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan