xp instalatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiebelageveen

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2009
Hallo,

Ik wil Win. Xp instaleren op mijn computer.
ik heb dit vaker gedaan op een andere pc,
Toen kwam er bij het opstarten een beeldje met wilt u de pc opstarten vanaf de cd enz.. Maar nu krijg ik dat hele beeldje niet en weet ik dus niet hoe ik win. xp. moet instaleren.

Iemand een idee?

Hoi,
Geef zoveel mogelijk info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en welke versie v.h.besturingssysteem).
Geef ook evt. aan welke antivirussoftware e/o internetsecurity aanwezig is.
Wanneer is je probleem ontstaan, na een update, download, installatie v.e. programma of zomaar ineens?
Geef aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.
Succes verder met je vraag (dit is een standaard tekst)
zorg dat je pc van het cdrom-station opstart, of in het Bios de opstartvolgorde veranderen of d.m.v. een speciale toets (F10 of F11).

ga naar de bios, huh de bios?
Ja de bios;) hier uitleg hoe je erin komt, KLIK.

Eenmaal je in het BIOS bent, zal je merken dat dit niets meer is dan een simpel menusysteem. Ergens vind je daar een optie om de opstartvolgorde aan te passen. Meestal wordt dit aangeduid met termen zoals 'Boot Priority','Boot Order'of 'Boot Sequence'. Geef daar aan dat de cd-rom als eerste geboot moet worden, en pas daarna de harde schijf (of diskette). Bewaar de veranderingen (Save and exit) en herstart je pc. Opgelet: verander geen zaken in het BIOS waarvan je niet zeker weet wat ze zijn!

Laatst bewerkt:
sorry voor de late reactie,

Maar ik kom niet helemaal in de bios.
Ik zie geen dergelijk scherm als uitgelegt staat.

Als ik mijn pc opstart zie ik eerst in het heel groot ASUS staan en als dat weg is een zwart scherm met 1 wit streepje.
daarna gaat hij verder met het gewone laad balkje van win. xp.

Ik heb onder het op starten ook al op allerlij toetsen gedrukt om te proberen,
Maar ik kom er maar niet in.

Ik weet niet of jullie er iets aan hebben maar ik geloof dat dit mn bios is:

Fabrikant : American Megatrends Inc.
Versie : 0401

Laatst bewerkt:
Aangezien je geen verdere info geeft over je pc (zie quote #2), maak je het ons wel moeilijk om je verder te helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan