xp instaleert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kristof k

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2002
Yow, ik heb een nieuw systeempje gekocht en wanneer ik dit wou opstarte werke windows niet meer. Juis voor het scherm woor xp laad krijg ik een zwart scherm met een knipperende cursor op. Nu probeer ik windows te installeren door een boot te doen via cd-rom. Maar nadat alles geladen is en hij notrmaal moet formateren (denk ik) krijg ik weer zo'n zwart scherm met die pinkende cursor. Weet iemand hoe dit komt en hoe ik xp nu moet installeren?.

Heb je dit enkel met XP, controleer anders de hardware goed?

Is je harde schijf wel geformateerd?

Probeer anders met een bootdiskette op te starten en formateer de HD vanaf daar.

Aanvulling @Sigma:

Voordat je je nieuwe hd kan gebruiken, dient er eerst een partitie gemaakt te worden met fdisk (partition magic werkt ook), waarop volgend de schijf "normaal geformatteerd moet worden.

enkel bij de installatie van win xp heb ik dit, bij andere windows (98se) heb ik dit niet. win xp en win 98se zijn beiden origineel.

Systeem
MB ASUS AMD SOCKET-A A7N8X E DELUXE
corsair twinx pc2700 llpt
barton 2500+

dit heb ik nieuw gestoken, ik neem aan dat alles goed zit omdat win 98se wel werkt.

Laatst bewerkt:
Wat voor een videokaart heb je? Er zijn soms wel problemen met videokaarten tijdens het installeren. Een goedkoop 16/32mb videokaartje wil wel eens helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan