xp instaleren er over heen zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

hans 42

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2002
Berichten
231
hoi

ik ben een paar bestanden kwijt en kan geen systeem herstel doen doet het ook niet

Kan ik Xp erover heen zetten zo dat hij alleen de bestanden herstel en de rest laat staan

en hoe doe ik dat kom er nie tuit de vorige keer dacht ik dat ik het goed deed en was ik alles kwijt

Dus wie mij wil helpen graag


bedankt Hans
 
Maak sowieso overal een backup van, want je krijgt geen garantie dat een win over win install ook daadwerkelijk goed zal uitpakken.

Het kan goed gaan, maar je pc kan ook vertragen, crashen, etc. Ook verhaal gehoord dat je het dubbele aan schijfruimte kwijt bent. (van een systeembeheerder)
Ik ben er geen voorstander van gezien het bovenstaande kan gebeuren...
Een frisse install is meer aan te raden!

je kan gewoon overheen zetten. Hij zal dan alleen de systeembestanden vernieuwen.

Suc6!
 
Je kun de setup vanuit Windows starten en dan kiezen voor een Upgrade. In dat geval zal de setup er overheen worden geïnstalleerd. Als je boot vanaf de WinXP CDROM, dan kun je alleen maar een nieuwe installatie doen, ofwel er naast, ofwel schone installatie (je kies dan voor formatteren). In het tweede geval ben je natuurlijk alles kwijt, maar in het eerste geval zullen er twee installaties op de schijf staan en kun je alle bestanden nog benaderen (mits je die niet had beveiligd). Je hebt dan wel de dubbele schijfruimte nodig, en dat zul je dus alleen willen doen als de eerste installatie niet meer op wil starten en je toch bestanden wilt kunnen redden. Kan dus toch wel heel erg zinvol zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan