xp instaleren loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

uly

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Berichten
22
ik heb een vraagje ik wil opnieuw xp op mijn compter zetten maar dat lukt niet dit gebeurd er:
ik heb de bios veranderd in cd/dvd om als eerste te starten en dan krijg ik te zien druk op een knop on vanaf cd te starten dat doe ik dan ook en dan krijg ik te zien harware confugiraties worden geinstaleerd ofzo iets en dan houdt het op dan krijg ik zwart beeld en doet hij niks meer. ik heb een orgineel xp home cd maar heb het ook geprobeerd met een xp prof cd en daar doet hij het zelfde bij:(
dus ik hoop dat iemand mij kan helpen
groeten uly
 
Je hebt lang genoeg gewacht? Was je pc niet bezig op dat moment?
De enige manier om te formatteren is zoals jij het doet.
Wil dit niet lukken dan zul je met een opstartfloppy aan de gang moeten en eerst formatteren.
Had je misschien een virus op de pc?

Er zijn niet veel mensen meer op het forum. Morgenochtend wordt je zeker geholpen. Kom daarvoor even met een antwoord terug. Je vraag gaat dan weer naar boven.
 
Heb je twee dvd schijven, dan doe je in de een een DVD en in de ander de windows schijf, want dan hoef je niet uit te proberen welke dvs speler hij neemt, anders moet je kijken in welke dvd speler hij de schijf pakt..
 
Elisa zei:
Je hebt lang genoeg gewacht? Was je pc niet bezig op dat moment?
De enige manier om te formatteren is zoals jij het doet.
Wil dit niet lukken dan zul je met een opstartfloppy aan de gang moeten en eerst formatteren.
Had je misschien een virus op de pc?

Er zijn niet veel mensen meer op het forum. Morgenochtend wordt je zeker geholpen. Kom daarvoor even met een antwoord terug. Je vraag gaat dan weer naar boven.

ja ik heb lang genoeg gewacht de pc hoorde je ook niks doen er branden ook geen lalmpjes van de cd/dvd of van de pc zelf als hij aan het laden is ik heb hem een kwartier zo gelaten en hij blijft gewoon zo staan en of ik een virus heb weet ik niet maar hij loopt wel af en toe vast
maar ik heb geen floppy lezer er in zitten zal het niet anders lukken dan want anders moet ik er een halen en die er eerst er in zetten????
 
Laatst bewerkt:
humpe zei:
Heb je twee dvd schijven, dan doe je in de een een DVD en in de ander de windows schijf, want dan hoef je niet uit te proberen welke dvs speler hij neemt, anders moet je kijken in welke dvd speler hij de schijf pakt..


nee ik heb maar een cd/dvd branden en verder geen cd lezers er in zitten
 
Ik heb het zelfde bij een wat oudere LG dvd speler.Deze weigerd ook om het volledige proces te doorlopen en houdt er na een paar minuten mee op.Gebrande data DVD's leest ie ook niet.(zal waarschijnlijk aan de firmware liggen)Mijn nieuwere NEC branders lezen de cd's en dvd's wel gewoon.
 
Waarom wilde je Windows er opnieuw opzetten?
Had je problemen? Dit lijkt me wel belangrijk

Omdat je cd van Windows de enige manier is om in je pc te komen moeten we wat anders gaan bedenken.
Kun je nog wel in de veilige modus komen?
Dus nu niet bevestigen dat je van de cd wilt starten maar doorgaan naar het starten van de harde schijf.
 
Elisa zei:
Waarom wilde je Windows er opnieuw opzetten?
Had je problemen? Dit lijkt me wel belangrijk

Omdat je cd van Windows de enige manier is om in je pc te komen moeten we wat anders gaan bedenken.
Kun je nog wel in de veilige modus komen?
Dus nu niet bevestigen dat je van de cd wilt starten maar doorgaan naar het starten van de harde schijf.

ja ik heb problemen ermee hij loopt steeds vast en hij is al sinds een lange tijd heel traag dus ik wilde hem helemaal leeg halen en op nieuw instaleren en dat heb ik al vaker gedaan bij een andere computer.
ik kan wel in veilige modus komen maar hij start ook nog gewoon normaal op
 
Kijk dan eens of de cd vuil is of een krasje heeft.
En scan je pc eens bij Bitdefender online.
 
Elisa zei:
Kijk dan eens of de cd vuil is of een krasje heeft.
En scan je pc eens bij Bitdefender online.

ik heb hem gescan met bit defender online en hij heeft twee file's ondekt die heeft hij verwijderd ik heb de cd na gekeken en die is niet beschadigd en ook niet vuil maar heb het ook met een andere xp cd geprobeerd en die doet het ook niet
 
heb je de mogelijkheid om een andere cd rom speler te proberen?

Hoe zijn je harde schijven en spelers aangesloten(master,slave ed.)
 
hjllo zei:
heb je de mogelijkheid om een andere cd rom speler te proberen?

Hoe zijn je harde schijven en spelers aangesloten(master,slave ed.)


ik heb 1 harde schrijf die is gewoon master en ik heb ook maar 1 cd/dvd rw er in zitten meer niet
 
ik heb hem gescan met bit defender online en hij heeft twee file's ondekt die heeft hij verwijderd ik heb de cd na gekeken en die is niet beschadigd en ook niet vuil maar heb het ook met een andere xp cd geprobeerd en die doet het ook niet


Weet je ook waarin die files werden ontdekt? En de naam?
 
Elisa zei:
ik heb hem gescan met bit defender online en hij heeft twee file's ondekt die heeft hij verwijderd ik heb de cd na gekeken en die is niet beschadigd en ook niet vuil maar heb het ook met een andere xp cd geprobeerd en die doet het ook niet


Weet je ook waarin die files werden ontdekt? En de naam?


neee sorry dat heb ik niet onhouden ik heb hem opnieuw laten scannen en nu geeft hij niks meer
 
Daar ben je dus vanaf.
Heb je het inmiddels al weer een keer geprobeerd met de cd?
N.a.v. de vraag van Hjillo............pakt je dvd speler wel andere cd's?
 
Elisa zei:
Daar ben je dus vanaf.
Heb je het inmiddels al weer een keer geprobeerd met de cd?
N.a.v. de vraag van Hjillo............pakt je dvd speler wel andere cd's?


ja ik heb nog een keertje geprobeerd en hij doet nog steeds niks en de dvd pakt verder gewoon alle cd,s
 
Ik denk dat je met een schone lei moet beginnen.
Heb je partities op je schijf?
 
Elisa zei:
Ik denk dat je met een schone lei moet beginnen.
Heb je partities op je schijf?

neee ik heb verder geen aparte partities.
kan ik niet op een andere manier c schijf formateren en an proberen xp er te zetten
 
Er zijn natuurlijk talloze programma's om je windows even goed mee op te ruimen.
Zoals ccleaner http://www.ccleaner.com.
En de welbekende antispywareprogramma's.
In ccleaner zit ook een goede registry cleaningtool, die al veel vervuiling er uit kan halen, waardoor je pc al weer wat sneller wordt.
Verder is het verstandig om ook regelmatig te defragmenteren.

Maar als je per sé een nieuwe windows wilt installeren dan kan je nog het volgende proberen:

Maak even je handen (vingers) vetvrij en haal voorzichtig de moederbordbatterij uit je moederbord en plaats deze na 5 minuten weer terug. Probeer dan nog eens xp te installeren vanaf je cd. Het ligt waarschijnlijk niet aan je cd, aangezien je er twee hebt gebruikt en ze allebei niet lekker doorgaan.
Ik heb hetzelfde eens gehad en die batterijtruc deed het hem. Misschien dat dat in jouw geval ook werkt, want dan is je bios helemaal gereset.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan