xp instaleren lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
2.032
Nou heb ik het echt aan de stok met mijn labtop :confused:

Staat xp home op.
Wilde niet een cleane install doen maar een upgrade om problemen op te lossen en al mijn bestanden te kunnen behouden.

1e keer: De computer sloot zichzelf af. Helemaal dood gewoon uitgegaan.
2e keer: Hetzelfde.
3e keer Tijdens het instaleren stond er nog 13 minuten op de teller en was hij bezig dingen in het register op te slaan. Daar bleef hij hangen.
Handmatig uitgezet.
4e keer. Optie windows xphome starten of windows setup starten. Ik koos voor het eerste.
Er kwam telkens heel snel een blauw scherm voorbij tijdens het instaleren ( met 39 minuten op de teller) en hij gaf een herstart.
5e keer: gekozen voor windows setup...... na een tijdje een blauw scherm met een melding dat er een registery error is en om schade te voorkomen is de pc gestopt.

En NU ??????? heel hard help roepen :D

Heeft er iemand een goede tip aub ???
 
Als ik nu de labtop aan zet dan krijg een zwart scherm met links bovenin een knipperende cursor
Verder niets nada.
Ik heb ook een recovery cd bij deze computer (van de Aldi)
en daarmee kan ik wel opstarten (boot from cd-rom) maar dan ben ik alles op de HD kwijt en dat wil ik absoluut niet ( heel veel data van mijn werk en je snapt het al.... veel telang geleden dat er een backup is gemaakt:eek: )
 
Geplaatst door buffy
Misschien eens proberen met de Recovery Console?


Hi Buffy,

Ik heb geen floppie op de labtop.
Ik kan wel recovery doen met de recovery cd maar dan zet die een imgage terug en dat wil ik dus niet.

edit: Ik heb toch maar gekozen voor de recovery.....
Op dit moment wordt de image naar C terug gezet.

Als hij nu weer loopt te klooien dan heb ik een echt probleem :p

Ik meld me wel.
 
Laatst bewerkt:
ik zou eerst maken dat je het hersteld krijgt en een backup van je belangrijke bestanden maakt en dan tog maar een frisse install doen:) is altijd beter, je zal der geen spijt van hebben: het duurt dan wel wat langer maar je bent dan van een hoop gezever als spyware, virussen, onnodige bestanden... vanaf. je zal versteld staan van wat je aan schijf ruimte meer zal hebben en hoeveel sneller de pc is bij een frisse installatie:)
 
Allemaal mooi en wel Skelle, maar die herstel wil dus niet.
Telkens vloog de computer eruit. Gewoon afgesloten uit niks meer.
Alle mogelijke opties heb ik uitgeprobeerd. Telkens het zelfde negatieve resultaat.

Nu ben ik dus die data kwijt want zelfs een gewone nieuwe install lukte niet meer.
Het enige wat restte was een image terugzetten en dat heb ik nu dus gedaan.

Jammer maar het is niet anders.

Toch bedankt voor het meedenken.

grt.

Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan