xp instaleren naast andere

Status
Niet open voor verdere reacties.

ribbetje

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
hallo

ik heb 2 harde schijven

1e is mijn c 120 ghb
2e is mijn d en mijn e 80ghb

op mijn c staat nu windows xp maar die wil ik weg (teveel rommel enz) nu wil ik een nieuwe xp plaatsen op mijn E daar deze iets kleiner is ,maar dit wil ik op mijn gemak doen ,dus ondertussen nog met die andere xp werken

kan dit (denk het wel) maar als mijn xp klaar is op mijn E mag ik dan de C formateren of niet, of wat moet ik dan doen

hoop op een reactie

ribbetje

Dat gaat je niet lukken. Wel het installeren van XP op E:\ maar die installatie schrijft bestanden weg naar de C:\ die daar ook moeten staan om de pc te laten opstarten. Bij een poging tot formateren krijg je een foutmelding.

Waarom een "rustig aan" poging? Je hebt immers al meerdere partities. Zet daar alles op wat je bewaren wilt aan documenten en formatteer die C:\ schijf. Hup, alles d'r af en opnieuw erop. Zorg er wel voor dat je geen partities verwijderd waar je je kostbare bestanden hebt neergezet... Al met al kost het je een zondagmiddag voordat je alles weer naar wens hebt geïnstalleerd en ingesteld maar je hebt dan wel weer een mooi vers systeem. (Geeft mij altijd een heerlijk voldaan gevoel :) )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan