Xp instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harma

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Hallo allemaal,
Ik ben inmiddels een heel eind met de computer van mijn zoon, maar stuit toch weer op een probleempje nl:
Win Me staat er weer compleet op de comp, nu dus XP, een volledige installatie gaat niet ( loopt van alle kanten vast) dus dan maar de upgrade. Nu gaat het redelijk alleen op het einde van installatiebestanden kopieeren start de comp opnieuw op en nadien krijg ik de foutmelding " Setup kan het bestand tcpip.sys niet kopieeren". Opnieuw proberen lukt niet en als ik het bestand oversla start de comp nadien niet meer op.
Wat kan ik hiermee doen ????????? Ben al vanaf gisterochtend aan het kloojen.

Is die PC van je zoon wel XP-compatibel? Heb je wel eerst de test gedaan?

Groetjes,
Bennie

Hallo Bennie,
Ja ik heb de test gedaan en er waren geen conflicten of zo.
Het is een AMD Athlon 1000 mhz, 384 mb geheugen, 40 gig hhd, Dus zoals ik begrepen heb zou het moeten kunnen.

Dat zou normaal gesproken moeten lukken ja. Heb je een legale of illegale versie van XP ??

Heb je die "Clean Install" gedaan vanuit WinME of door vanaf de CD-rom op te starten ?? Probeer het eens vanuit DOS met een Win98 opstartdiskette (http://www.bootdisk.com). Maar formatteer eerst de partitie waarop je oude OS staat.

De computer zou eigenlijk het probleem niet mogen zijn. Maar je meldt zelf dat de PC bij een gewone installatie vast loopt. Dat is om te beginnen al niet normaal, dus moet je achter de reden daarvan zien te komen.
De meest voorkomende oorzaak van "kan bestand huppelde.pup niet laden" zijn: 1) een beschadigde CDROM waardoor het bestand niet kan worden gelezen 2) een instabiele geheugen module, waardoor het bestand niet correct uit het geheugen wordt gelezen. Windows XP is hier nogal gevoelig voor, naar mijn ervaring. Eerste actie die ik zou aanraden is om een geheugenmodule te verwijderen en dan opnieuw proberen. Komt de fout terug, dan andere module er in, en nogmaals proberen.

PS: Weet je heel zeker dat de fout niet in de CDROM zit? Op een andere PC uitgeprobeerd bijvoorbeeld?

Laatst bewerkt:
Bokkie,
Ik heb het zowel met legale als met ilegale cd geptobeerd. Ook vuituit een opstart disk lukt het niet.

Binary,
Cd-rom is niet beschadigd, kennis van mij heeft zp afgelopen week vanaf die cd geinstalleerd. Geheugen is afgelopen maandag pas compleet vernieuwd omdat oude het begeven had.

Eventuleel nog andere ideeen ??? Ik hoor het graag want ik weet het niet meer.

Een zeer belangrijke regel van troubleshooting: wat is er de laatste tijd veranderd, wat tot deze problemen zou kunnen leiden. Zei daar iemand "geheugen". Dat bedoel ik dus! De aanname dat als het maar nieuw is. het dan ook automatisch in orde is, is jammer genoeg heel vaak onjuist.

Hallo Binary,
Het geheugen is er door een erkend computerbedrijf ingezet en getest, dus ik neem aan dat dat gedeelte wel goed zit.
Ik heb nog even gebeld met deze zaak en afgesproken dat hun er morgen even naar kijken en dan meteen XP opzettten. Hoop dus dat vanaf morgen alles opgelost is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan