xp instaleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Berichten
2.120
Hallo,

ik wil xp home opnieuw instaleren.
als ik de cd in de lade stop en dan start hij automatisch op.
als ik dan aanklik om xp opnieuw te instaleren zegt hij dat er een nieuwere versie aanwezig is.

nou kan dit wel kloppen want ik heb er toendertijd servicepack twee opgezet.
maar hoe moet ik nou de boel opnieuw instaleren?
 
wat denk je van c formatteren :thumb:
dan is alles weg en zegt ie waarschijnlijk ook niet dat er nog een/nieuwe versie aanwezig is
 
je moet toch opstarten met de cd?
je kan niet zeggen format c want windows draait dan al en dat kan dan toch niet?
 
ik hoop dat je weet hoe je in dos kan komen en van daaruit moet je ff "format c: /q"
doen en dan is je c:\ schijf wel leeg en dan kan je je xp cd er weer in doen en installeren
 
Na opstarten vanaf de cdrom krijg je de mogelijkheid om de partititie waar je oude windows installatie op staat te verwijderen. Als je daarna direct de partititie weer aan maakt moet je hem ook formateren. Daarna op die partititie windows installeren en klaar is kees.
 
jah zo kan het ook maar volges mij kan je ook wel gwoon formatteren tijdens de installatie
 
vraagvol zei:
Na opstarten vanaf de cdrom krijg je de mogelijkheid om de partititie waar je oude windows installatie op staat te verwijderen. Als je daarna direct de partititie weer aan maakt moet je hem ook formateren. Daarna op die partititie windows installeren en klaar is kees.

Pas op met verwijderen en opnieuw maken van partities als er meerdere opstaan die niet worden verwijderd, dan krijg je een ander schijfletter dan de C:, dus formateren of de oude installatie verwijderen is een beter alternatief.
 
Lange Pier zei:
Pas op met verwijderen en opnieuw maken van partities als er meerdere opstaan die niet worden verwijderd, dan krijg je een ander schijfletter dan de C:, dus formateren of de oude installatie verwijderen is een beter alternatief.

dat maakt opzich niet veel uit die schijfletters kan je in windows of met partition magiq wel veranderen maar is wel meer werk:)
 
suicide zei:
ik hoop dat je weet hoe je in dos kan komen en van daaruit moet je ff "format c: /q"
doen en dan is je c:\ schijf wel leeg en dan kan je je xp cd er weer in doen en installeren


Window's XP heefd toch geen dos functie meer.
Of ben ik nu een beetje dom aan het denken:D
 
suicide zei:
ik hoop dat je weet hoe je in dos kan komen en van daaruit moet je ff "format c: /q"
doen en dan is je c:\ schijf wel leeg en dan kan je je xp cd er weer in doen en installeren
oke, heb het al gevonden.
wat ik nu krijg is het volgende:
vul de huidige volume naam in voor station C:
wat nu?
 
goldvinger zei:
oke, heb het al gevonden.
wat ik nu krijg is het volgende:
vul de huidige volume naam in voor station C:
wat nu?


Je kan toch gewoon als je opstart van je XP cd deze partitie formateren.:eek:

Vreemd om eerst een diesel te kopen, vervolgens een bezinemotor, en de motor vervangen, omdat je gaag op benzine rijdt.
 
volume mag je alles invullen wat je wilt niet langger dan 11 karakters dacht ik
 
goldvinger zei:
Window's XP heefd toch geen dos functie meer.
Of ben ik nu een beetje dom aan het denken:D

als je tohc een opstart diskette/cd rom hebt en daar van boot ;) k d8 dat je iets slimmer was als senior member maar goed je hebt je probleem al opgelost zie ik veel plezier dermee
 
het boeit echt niet als je een senior of junior member bent wat heeft dat er nou weer mee te maken
 
suicide zei:
als je tohc een opstart diskette/cd rom hebt en daar van boot ;) k d8 dat je iets slimmer was als senior member maar goed je hebt je probleem al opgelost zie ik veel plezier dermee

ten eerste ben ik geen senior maar een mega senior:confused:

ten tweede heefd het niks te maken met slimmigheid:evil:
want als iedereen zo slim is als jij bestond deze site niet;)

ten derde weet ik helemaal niks van dos functies vandaar dat er verschillende gebruikers wel zinnige antwoorden geven.

verder aan iedereen die wel zinnege antwoorden heeft gegeven, bedankt.
alles is weer opgelost:thumb: :D
 
k had dit ook gehad toen had k ook Service Pack 2 erop..
gwoon Service Pack 2 verwijderen dan moet die het doen..

althans dat werkte wel bij mij :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan