XP install mist heletijd bestandne

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denniske

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Berichten
327
Beste,

Ik ben voor een vriend een xp herinstall aan het doen. Maar stuit op dit probleem tijdens het kopieren van de bestanden mislukt het steeds. Elke keer mist hij een bestand, iedere keer een ander bestand.

Ik heb al geprobeerd met een andere lezer, een andere xp installatie cd , andere harde schijf. Iemand nog tips, ik zou het zo een 2,3 niet meer weten.

Bedankt
 
heb je de bios al eens gecleard als het een "beesje" is kan altijd he is het altijd eens aan te raden de bios eens te clearen
 
Uhm wat is dat clearen? ik heb wel de default settings geladen.
Groetjes
 
een andere dvd drive helpt bij mij meestal. ik gebruik wel oudere computer en daar is vaak het probleem dat de cd beschadigt is of dat de cd gewoon niet goed werkt voor een installatie.
ik gebruik hiervoor altijd een drive uit een mac. die doen het altijd. maar je kan natuurlijk ook eentje lenen van iemand zorg wel dat hij snel is zodat je niet met een 8x cd speler zit!!!
 
ik heb verschillende dvd drives getest maar niks werkt sh*t, ik heb alle onderdelen 1 voor 1 vervangen niets helpt, ik heb alleen het mobo niet vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Ook wil ik er aan toe voegen dat ik de CMOS even eruit heb gehaald, en erin, ventilatoren schoon gemaakt etc. Niks werkt wat ik ook probeer hij blijft zeuren dat hij bestanden mist terwijl ik al diverse dvd-drives alsmede cd's gebruikt hebt.
 
Reset de BIOS instellingen naar fabriekswaarden. Verzet daarna de Boot Sequence 1ste boot device CDROM.
Mogelijk zit er iets in de BIOS dat er niet hoort..
 
Bedankt voor uw snelle antwoord, ik heb de bios gereset, en de boot staat op 1: cd-r en 2 hdd is dat goed?
 
en als ik nu die HD in een andere pc hang en vanaf die andere pc installeeer (try) en dan terughang in die bewuste pc zou dat kunnen werken?
 
Zie daar je probleem....

Windows XP kun je niet zomaar op een SATA harddisk installeren...
 
Hij heeft altijd bij die vriend van mij er op gestaan....? maar ik neem aan dat u bedoelt dat ik de drivers voor de Sata schijf moet opsporen(hoe?) en dan slipstreamen met NLITE?
 
mischien domme vraag maar ik kan op de site van seagate de driver voor ST3300822AS niet vinden
 
Daar moet je ook niet zijn, maar op de site van de maker van het moederbord
 
Toevallig een merk-pc zoals HP, Dell, Acer, Medion etc?
 
Klopt het is een Packard Bell met de herstel cd geprobeerd maar hielp niet. Dus nou wou ik met een gewone xp home cd installeren met licentiestikker op zijkant kast.
 
Dan staan de drivers op de Packard Bell site. En waarom werkt de herstel cd niet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan