XP install op lege HDD = BOOT FAILURE!

Status
Niet open voor verdere reacties.

trebstra

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2007
Berichten
11
Hallo,

Mijn pc liep al een tijdje helemaal in de soep. ik besloot het rigureus aan te pakken en de 2 hdd's leegmaken met Killdisk.

In mijn pc zitten dus 2 hdd's. 1 van 80gb en 1 van 200gb. Op die van 80gb zat windows Xp, maar deze hdd heb ik inmiddels met killdisk vakkundig leeggemaakt. omdat het leegmaken nogal lang duurde en ik benieuwd was of ik Xp er weer op kon zetten, wacht ik nog ff met de 200gb schijf leeg te halen.

m.a.w. ik heb nu 1 lege hdd van 80 gb erin zitten en 1 van 200gb, waar nog wat rommel op staat. nu moet windows er nog op. ik had nog een windows xp cd'tje liggen dus die stop ik erin en doe de pc aan. BOOT FAILURE! Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device. 1st boot device is de dvd speler, waar de cd in zit, dus dat kan het probleem toch niet zijn?

Ik heb eigenlijk geen idee wat ik nu moet doen. ik dacht: cd'tje erin en windows er weer op, maar nee dus.
Alvast enorm bedankt voor jullie reacties!
 
Lijkt erop, wanneer de bios-instellingen echt helemaal goed zijn, dat die xp cd niet bootable is
 
Misschien heb je de mogelijkheid de cd eerst even op een andere pc te testen of een andere xp cd te lenen/gebruiken
 
Als ik de XP cd in een andere pc druk en em opstart, start ie gewoon windows op en begint ie dus niet met de installatie vanaf de cd. dit betekent dus dat ie niet bootable is denk ik hè.

is het dan mogelijk om een bootfloppy te gebruiken en zo ja, waar kan ik de juiste vinden? zoals je ziet, heb ik echt de ballen van verstand van windows installeren.....:confused:
 
De Xp-cd is bootable, dat was de W98 cd al. :)

Is de dvd speler master op een eigen ide aansluiting?

Zo niet dan kun je het proberen met het zo aan te sluiten:
primaire ide: master 80GB - slave 200GB
secondaire ide: master dvd - (slave cd-rw)

Vanwege de lange reactietijden van optical-drives is het beter om ze niet op eenzelfde ide-kanaal aan te sluiten als een harddisk. :)


Vr.Gr. Egel.
 
Ach, lang niet alle zelf gebrande en/of gedownloade xp cd's zijn bootable hoor...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan