XP installatie 'cannot be run in DOS mode'

Status
Niet open voor verdere reacties.

captain

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2001
Berichten
803
Heb net gepartitioneerd en nu wil ik XP erop hebben. Geformatteerd heb ik nog niet, want dat schijnt de installatie vanaf de cd zelf direct naar NTFS te kunnen doen.

Mijn XP-cd is niet bootable (vraag niet waarom :p). Dus heb ik via www.bootdisk.com een opstart-flop gemaakt en voila daar had ik m'n cd.

Gaat lekker dacht ik, dus hup SETUP.EXE draaien en dan zal de windows-setup wel beginnen. Niet dus! Ik krijg:

'This program cannot be run in DOS mode.'

Daar zakt m'n broek van af. Moet ik dan in Windows zitten om de Windows-setup te draaien of zo!

Help! :8-0:
 
Welke opstart floppy heb je gedownload?
Je hebt 6 floppy's nodig om de setup van WinXP te kunnen opstarten.;)
 
Je moet meen ik ook geen setup draaien, maar het bestand WINNT.EXE uit de map I386

Probeer dat eens
 
Klopt Crash, die 6 van Microsoft zelf heb ik eerst ook nog geprobeerd. Het installeren daarvan ging geweldig, maar na installatie van de 6de bleef ie gewoon vragen om de cd. In het andere laatje steken hielp niks ;) .



De tweede poging was de OEM-disk met RAM-drive van Windows-Me. Bij díe krijg ik dus de foutmelding

'This program cannot be run in DOS mode.'
 
Als je de cd-rom kan bereiken, probeer dat van Tanja eens.
cd 1386 [Enter] (om in die map te komen)
winnt [enter]
 
Kleine correctie:
niet 1386, maar I386 ;)

Je hebt me wel geholpen. Ik krijg 'Invalid directory', en dat krijg ik bij sommige andere dirs ook, dus is die cd gewoon niet goed. Denk dat ie fysiek is beschadigd. Mogelijk vandaar dat ie ook niet bootable is. Ik moet een andere XP-installatie cd hebben.

Bedankt voor de hulp Crash!
 
Geplaatst door captain
Kleine correctie:
niet 1386, maar I386 ;)
Je hebt helemaal gelijk het moet inderdaad I zijn.
Hoe ik bij die 1 kom zou ik ff niet weten.:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan