XP Installatie Fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinny1993

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2008
Berichten
151
Hallo
Ik Heb Net Windows XP Professional Geprobeer Te Installeren.
ik heb de C schijf geformateerd en de setup heeft bestanden gekopieerd
de pc starte opnieuw op, en ging verder met de configuratie
maar ineens kreeg ik een foutmelding,
er stond iets van cyclische redundantiecontrole
ook gaf hij aan dat de cd mischien vuil was, of bekrasd,
heb de dvd schoongemaakt, terug erin gedaan maar nog steeds cyclische redundantiecontrole
mischien iemand die iets weet?

gr vinny
 
Error houdt in dat de pc in een loop blijft hangen (net zoals 4 mensen die bij een kruispunt staan, rechts gaat voor, wie mag er dan eerst?)

Antwoord staat miss in deze link

zou het niet weten,heb cd van windows xp prof met SP2 , is een cd van pliek, als je dat kent, een unattended versie dus...
eerst gaat ie formatteren, dan setup bestanden kopieren, dan installeren van de nodige driver pack's en dan krijg ik dat scherm van het configureren van XP, (http://members.home.nl/wout.grotenhuis/WinXP-Home024.gif dat scherm dus)
en dan krijg ik die foutmelding...
 
Jij stoute jongen,zomaar illegale windows installeren,foei hoor.
Doe het eens opnieuw maar dan zonder dat de pc op internet zit aangesloten.
 
Hoi,

Als het voorgaande niet werkt, zou ik xp opnieuw op cd/dvd branden! Ditmaal op de laagste snelheid! x4 ofzo!
 
Jij stoute jongen,zomaar illegale windows installeren,foei hoor.
Doe het eens opnieuw maar dan zonder dat de pc op internet zit aangesloten.

legaal is niet goed genoeg:p
ik heb opnieuw geprobeert, maar toen zat de internet er nog in, ik heb de C weer geformateerd, setup heeft bestanden gekopieerd, de benodigde driverpacks geinstalleerd en dan kom de fout, heb nu een blaadje met de fout opgeschreven, zal het ff intypen:

er is een fout opgetreden, waardoor de setup niet kan doorgaan een van de onderdelen die windows nodig heeft kan niet worden geinstalleerd
gegevens fout cyclische redundantiecontrole

als u een installatie van de cdrom uitvoert kan het probleem met de schijf zijn, probeer de cd scoon te maken of probeer een andere cd

als u installatie gebruikt via netwerk....................................

nu drukte ik op ok.... en toen kreeg ik dit:


fout: sxs.dll synaaxisfout in het manifest of beleidsbestand I:\I386\asms\10\msft\windows\gdiplus.man in regel 4

fout:
installation failed: I:\I386\asms eror message: gegevenfout (cyclische redudantiecontrole)

onherstelbare fout
een van de onderdelen die windows nodig heeft om door te kunnen gaan met de installatie kan niet worden geinstalleerd
gegevensfout: cyclische redudantiecontrole


maar ik zag net dat ik de dvd is opnieuw moet branden, da was ik al vanplan ;)
ik ga morgen terug om nog eens te installeren met die nieuwe cd ;)
 
Dat probleem had ik ook, ik heb inmiddels een nieuwe xp cd(zonder SP)

en nu vraagt hij de hele tijd of ik een cd met xp sp2 erin wil doen. Zodra ik de computer aan zet gaat hij zonder te vragen meteen het windows setup in en probeert verder te gaan met de installatie:S:S:S

Ik kan dus ook niet meer OPNIEUW xp installeren met de cd zonder sp2

Weet iemand hier misschien een oplossing voor?
 
Dat probleem had ik ook, ik heb inmiddels een nieuwe xp cd(zonder SP)

en nu vraagt hij de hele tijd of ik een cd met xp sp2 erin wil doen. Zodra ik de computer aan zet gaat hij zonder te vragen meteen het windows setup in en probeert verder te gaan met de installatie:S:S:S

Ik kan dus ook niet meer OPNIEUW xp installeren met de cd zonder sp2

Weet iemand hier misschien een oplossing voor?

Oplossing:
Andere DVD-Rom In Je Pc Hangen En Via Die DVD-Rom Installeren ;)
heb ik ook gedaan en werkt 100% ;)
 
legaal is niet goed genoeg:p
ik heb opnieuw geprobeert, maar toen zat de internet er nog in, ik heb de C weer geformateerd, setup heeft bestanden gekopieerd, de benodigde driverpacks geinstalleerd en dan kom de fout, heb nu een blaadje met de fout opgeschreven, zal het ff intypen:

er is een fout opgetreden, waardoor de setup niet kan doorgaan een van de onderdelen die windows nodig heeft kan niet worden geinstalleerd
gegevens fout cyclische redundantiecontrole

als u een installatie van de cdrom uitvoert kan het probleem met de schijf zijn, probeer de cd scoon te maken of probeer een andere cd

als u installatie gebruikt via netwerk....................................

nu drukte ik op ok.... en toen kreeg ik dit:


fout: sxs.dll synaaxisfout in het manifest of beleidsbestand I:\I386\asms\10\msft\windows\gdiplus.man in regel 4

fout:
installation failed: I:\I386\asms eror message: gegevenfout (cyclische redudantiecontrole)

onherstelbare fout
een van de onderdelen die windows nodig heeft om door te kunnen gaan met de installatie kan niet worden geinstalleerd
gegevensfout: cyclische redudantiecontrole


maar ik zag net dat ik de dvd is opnieuw moet branden, da was ik al vanplan ;)
ik ga morgen terug om nog eens te installeren met die nieuwe cd ;)

Is het nog gelukt dan? we zijn ondertussen al een tijdje verder...
 
Even los van het feit dat ik niet eens weet hoe ik een dvd-rom vervang:p

Ik heb net even zitten experimenteren, op moment dat ik de computer gewoon aanzet dus zonder ook maar een cd erin te doen start hij gewoon windows setup op. En dan meteen aan het begin van de installatie geeft hij aan dat er een cd in moet.

Op een andere site ben ik dit tegen gekomen:

Als er bij de installatie iets fout gaat en deze niet verder gaat dan moet je de installatie map hernoemen. Als de melding komt moet je op 'Shift'+ 'F10' drukken. Zo kom je op de opdrachtregel. Typ 'CD/windows/system32' dan 'Enter' en dan 'Rename catroot2 catold' 'Enter' Reboot en hopelijk gaat de installatie nu wél verder

Ik heb dat geprobeerd maar er veranderd niks. Is er niet een manier om te voor de computer te simuleren dat er een nieuwe installatie moet plaatsvinden in plaats van verder te gaan.

Begrijp me niet verkeerd ben dankbaar voor de oplossing van een andere dvd rom, maar ik ben a-technisch en heb geen idee hoe ik dat ding moet loskoppelen etc etc.
 
Even los van het feit dat ik niet eens weet hoe ik een dvd-rom vervang:p

Ik heb net even zitten experimenteren, op moment dat ik de computer gewoon aanzet dus zonder ook maar een cd erin te doen start hij gewoon windows setup op. En dan meteen aan het begin van de installatie geeft hij aan dat er een cd in moet.

Op een andere site ben ik dit tegen gekomen:

Als er bij de installatie iets fout gaat en deze niet verder gaat dan moet je de installatie map hernoemen. Als de melding komt moet je op 'Shift'+ 'F10' drukken. Zo kom je op de opdrachtregel. Typ 'CD/windows/system32' dan 'Enter' en dan 'Rename catroot2 catold' 'Enter' Reboot en hopelijk gaat de installatie nu wél verder

Ik heb dat geprobeerd maar er veranderd niks. Is er niet een manier om te voor de computer te simuleren dat er een nieuwe installatie moet plaatsvinden in plaats van verder te gaan.

Begrijp me niet verkeerd ben dankbaar voor de oplossing van een andere dvd rom, maar ik ben a-technisch en heb geen idee hoe ik dat ding moet loskoppelen etc etc.

dat van die mappen veranderen en alles blablabla dat werkt allemaal voor geen eene meter, dvd-rom loskoppelen en aankoppelen is heel simpel, ik zal eens kijken of ik nergens een siteje kan vinden waar die met foto's staat aangegeven hoe je dit moet doen, ken je ook niemand die wel een beetj handig is met computers?
 
ik kan geen siteje vinden,
dvd-rom loshalen is eigelijk enkel de kast open maken, kabeltjes van dvd-rom afhalen en op de zelfde plaats terug vast maken, de dvd-rom MOET wel recht staan, hang hem nooit schuin, dit gaat ten koste van zowel je dvd-rom als je schijf ;)
 
ik kan geen siteje vinden,
dvd-rom loshalen is eigelijk enkel de kast open maken, kabeltjes van dvd-rom afhalen en op de zelfde plaats terug vast maken, de dvd-rom MOET wel recht staan, hang hem nooit schuin, dit gaat ten koste van zowel je dvd-rom als je schijf ;)

ok, in ieder geval dank je wel voor de moeite. Dan ga ik maar eens sleutelen.
 
Ik heb zojuist een andere dvd rom aangesloten en daarbij krijg ik de volgende melding op moment dat ik op wil starten:

detecting IDE drives

en geeft aan :

CPU is unworkable or has been changed. please recheck - CPU SOFT MENU

Ook zat die andere dvd rom vast aan 3 aansluitingen, waarvan 1 een heel dun draadje met een zwart "kopje" beetje de vorm van een usb stick maar dan kleiner..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zojuist een andere dvd rom aangesloten en daarbij krijg ik de volgende melding op moment dat ik op wil starten:

detecting IDE drives

en geeft aan :

CPU is unworkable or has been changed. please recheck - CPU SOFT MENU

Ook zat die andere dvd rom vast aan 3 aansluitingen, waarvan 1 een heel dun draadje met een zwart "kopje" beetje de vorm van een usb stick maar dan kleiner..

staan er nog andere ide stations aangesloten op jouw pc?
deze loskoppelen , en niet verder gan met de installatie maar opnieuw je partitie formatteren waar je je windows op wilt hebben
 
staan er nog andere ide stations aangesloten op jouw pc?
deze loskoppelen , en niet verder gan met de installatie maar opnieuw je partitie formatteren waar je je windows op wilt hebben

In het beginscherm geeft ie de volgende aan bij detecting IDES drives

primary master: st380011a 3.06
primary slave: none
secondary master : samsung dvd r/rw blabla ( is de nieuwe dvd rom)
secondary slave: none

ik kan dan wel verder gaan door op f1 te drukken alleen het probleem blijft dan dat hij weer verder gaat met de installatie. In die tussentijd zie ik geen optie, of iets waar ik op moet drukken dat mij wijst naar het formatteren van mijn partitie. Op moment dat ik op f1 druk zie ik een wit laadbalkje, gevolgd door een windows laadbalk en dan zit hij al in setup.

update: Bij primary master geeft hij nog steeds st380011a aan

en wederom CPU is unworkable or has been changed
 
Laatst bewerkt:
Ik heb maar op F1 gedrukt, vervolgens krijg ik gewoon weer hetzelfde.

Windows laadscherm en dan setup wordt opnieuw gestart... en dan wil hij weer verder gaan met de installatie.
 
Ik heb maar op F1 gedrukt, vervolgens krijg ik gewoon weer hetzelfde.

Windows laadscherm en dan setup wordt opnieuw gestart... en dan wil hij weer verder gaan met de installatie.

dvd erin duwen, als ie aangeeft voor opstarten via cd op enter duwen, wachten tot ie geladen is en de C partitie weer formatteren, de rest moet allemaal vanzelf gaan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan