XP Installatie gaat niet !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

felix990

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2004
Help!!!!!!!!
Ik kan mijn windows niet meer installeren op mijn Medion laptop.Ik start op via cdrom en op moment dat hij op het -please wait- scherm komt,blijft hij hangen.
In bios vind hij mijn harde schijf.
Ik heb mijn harde schijf geformatteerd via cdrom met killdisk omdat ik ervoor ook niet meer in mijn windows geraakte en toen bleef hij hangen op het windows scherm.Zou de harde schijf stuk zijn of zou het aan het moederbord liggen?????
Wie weet raad??

Felix,
Als de laptop nog een diskettestation heeft, zou ik met een DOS of Windows opstartdiskette FDISK willen runnen en nagaan of er nog een actieve partititie aanwezig is op de harde schijf en zo nee herstellen.
Gr. Ton

xp

Anton,
ik heb geen diskettestation in mijn laptop,maar heb wel de harde schijf kunnen formatteren met killdisk dat wordt opgestart vanop cd-rom,maar na de format doet de laptop nog altijd precies hetzelfde

Hoi,

Heb je wel een orginele windows installatie cd-rom gebruikt?
Normaal gesproken kun je gewoon met deze cd een partitie verwijderen, opnieuw maken en formateren en daarna windows installeren.

Ja,ik heb de originele windows cd en de restore cd,maar niets lijkt te helpen.Ik kan opstarten met de cd totdat hij bij -please wait- komt,en daar blijft hij hangen,dus ik vermoed dat hij op dat punt de harde schijf aan het zoeken is maar niet vind.Heb het ook al geprobeerd met een externe harde schijf,maar hetzelfde probleem.:(

Vandaag nog eens geprobeerd met een harde schijf die vanuit pc komt met windows op en aan mijn laptop gehangen via usb,en van als het windowsscherm verschijnt,krijg ik een direkt blauw scherm,maar het is zo snel weg,dat ik niet kan lezen welke fout hij aangeeft en kan het scherm niet pauzeren.

Laatst bewerkt:
Voor het installeren vaan een OS op je harde schijf van je PC (of laptop) heeft het geen enkele zin er een externe HD bij te betrekken.
Begin nog eens bij het begin,
De originel WindowsCD in de speler en opstarten van CD/DVD-speler (als je een opstartmenu hebt dan CD/DVD kiezen of in het BIOS de CD/DVDspeler als eerste in de volgorde instellen). Bij de vraag waar te installeren kiezen voor C: en een van de volgende vragen de keuze maken opnieuw (snel) formateren in NFTS. De rest moet eigenlijk vanzelf verder gaan.

Heb het nogmaals een paar keer geprobeerd,maar blijft steeds hangen op -please wait-
Ik vermoed dat dat het moment is waar hij normaal gezien de harde schijf zou formatteren.
begrijp er niets meer van.Denk dat het reparatie zal worden.
Ik laat de vraag nog wat staan,misschien heeft er iemand al soortgelijk probleem gehad.
Toch al bedankt voor jullie reacties

Gr Felix

Hallo
Mijn probleem is opgelost.Ik had een enkele partitie man mijn harde schijf geformatteerd en dat had ik blijkbaar niet mogen doen.had mijn 2e partitie willen sparen maar blijkbaar lukt het zo niet.
Toch bedankt voor jullie reacties

Gr Felix

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan