xp installatie lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hithotline

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2003
Windows xp installatie lukt niet door dat tijdens setup al de melding komt irql less or not equal,(blauw scherm dus) of driver irq less or not equal, soms zijn de meldingen gepaard met diverse drivernamen,maar meestal alleen de irql less or not equal.Soms al tijdens inladen gaat het fout maar meestal tijdens kopieeren van setupbestanden.De foutmelding zou iets zijn met driver conflicten heb ik ergens gelezen.Maar als pc niet start is dat wat lastig om die te updaten.1 keer gelukt om bijna volldige instal af te ronden en dat was toen ik in de bios het geheugen op manueel heb gezet (dus niet op by spd) en de dram van 2,5 op 3 heb gezet.Alleen bij herstarten komt de pc niet eens tot het xp logo(inladen) hij start meteen weer opnieuw.daarna kun je dus in veilige modus starten wat dus ook niet lukt ,ook dan herstart ie weer.Het betreft shuttle mobo op 533 fsb Via chipset,pentium 4 2,8 en 512 mb geheugen die al in alle sloten heeft gezeten.Harddisk maxtor 80 Gb ook die heb ik al getest met powermax en ook daar geen problemen.Ook caching en video shadow mem uitgeschakeld(dat stond ook ergens.On board geluid en netwerk in bios uitgezet en een andere vga kaart geprobeerd.Ook nog geprobeerd om harddisk van cable select naar master te zetten.Ok nog cmos batterij eruit gehad,resultaat is allemaal nul.
Wie weet het misschien wel(ikzelf denk toch het geheugen reepje misschien),maar die heb ik hier verder niet.Mijn dank ik bijvoorbaat al heel erg groot.

Ik zal wel weer voor mijn beurt praten!!!

komt bij mij over als een geheugen probleem zoals je zelf ook al aangaf , je zou van een kennis eens kunnen vragen een reepje te lenen om het uit te proberen dan installeren xp daarna je eigen reepje terugzetten ,wanneer je mobo daarna weer dezelfde kuren krijgt is je reepje echt stuk
(hoop dat je hier mee verder kunt)

Haal anders ff het progje goldmemory van het internet , daarmee kun jeje geheugen testen. Het is wel aan te raden dit reepje voor reepje te doen en het duurt wel ff.

Hier te downloaden. Progje op een diskette zetten en daarmee opstarten. Dan zou hij het moeten doen.

Suc6

Vandaag module uit deze pc gehaald en dat is een ddr 266,256 mb module(ook ondersteund door mobo)maar dan start heel het ding niet meer op ook nier na een clear cmos.Ik hoor het ratelen van het starten,maar zlefs het beeldscherm schakelt niet eens meer in.
Zal eerst dat progje proberen daar had ik nog niet van gehoord.By the way:Dank u allen wel voor de snelle support.

Vandaag een nieuw geheugen moduultje erin gezet dit maal een branded 512 mb ddr400 en het systeem is zo stabiel als maar zijn kan.Probleem gelukkig opgelost

Vandaag een nieuw geheugen moduultje erin gezet dit maal een branded 512 mb ddr400 en het systeem is zo stabiel als maar zijn kan.Probleem gelukkig opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan