xp installatie lukt niet!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

flevoboyy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 nov 2007
hallo allemaal

Ik heb een nieuwe laptop gekocht, er zat vista op.

Ik wou windows xp installeren maar ik krijg een melding van;

setup kan geen vasteschijf vinden..

als ik vista cd erin doet, pakt ie hem wel, ik kan dus gewoon vista installeren,

als ik windows installatie vanaf deze computer start, ik kan niet op windows xp installeren drukken. is ook uitgeschakeld.

ik heb nergens oplossing vinden.

laptop is een HP compaq nc6320

alvast bedankt

Zet je bios op firstboot CDrom en dan harde schijf. CD erin en hij start op vanaf de xp schijf, vervolgens tijdens de setup partitie verwijderen en een nieuwe formateren. De setup moet dan gewoon verder gaan.

Probeer niet vanuit vista de setup te starten want dat werkt niet.

gts

Welkom bij Helpmij.nl

heb je de zoekfunctie van ons forum al gevonden.
Deze vraag komt regelmatig langs.
is het een sata schijf ??

nou ik had vista ook helemaal weggegooid, toen lukte ook niet, enbij de bios heb ik ook vervanderd, eerst cdrom en dan harddeschijf, nee lukte ook niet

ik heb zoekoptie wel gebruikt voor dat ik ging vragen, ik was op pagina 25 en niks gewonden.

ik heb nu via intel.com een raid controller ofzo gedownload, en ik ga nu hem op een cd branden, en bij installatie op f6 drukken, ik hoop dat ie hem dan wel pakt, want hij vraagt een diskette, en op mijn laptop zit er geen diskette station

Laatst bewerkt:
hij vraagt diskette, maar laptop heeft station A:

:s

en hardeschijf is ATA

Laatst bewerkt:
.

ik heb nu via intel.com een raid controller ofzo gedownload, en ik ga nu hem op een cd branden, en bij installatie op f6 drukken, ik hoop dat ie hem dan wel pakt,

Raid en f6 op je laptop?? heb je 2 schijven dan in je laptop?

nee ik heb een hardeschijf,

hoe moet ik dit oplossen bij een laptop?

gr

Een paar mogelijkheden:

een externe diskette-drive kopen, kost weinig
een slipstream maken van de XP cd met SATA drivers ingebakken

Trouwens nog wat anders, weet je zeker dat alle drivers voor deze laptop ook voor XP te vinden zijn en niet alleen voor Vista?
Anders doe je alles nog voor niets ook!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan