xp installatie nodig,geen cd bij aanschaf

Status
Niet open voor verdere reacties.

joey13

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Hallo people,

Een vriend heetf ca 1,5 jaar geleden een computer gekocht bij Megapool. Hij heeft dermate veel problemen dat een herinstallatie de beste optie lijkt. Maar bij aanschaf van de computer zat er geen xp of recovery cd bij. Megapool is failliet, dus daar is ook geen hulp meer te verwachten.
Is het mogelijk het originele registartienummer te back-uppen en te gebruiken bij installatie vanaf een andere xp-cd? Of heeft iemand een beter idee?
Want om Xp opnieuw te kopen of illegaal xp erop te zetten is ook zonde en/of not done.

Iemand een suggestie?

vreemd dat er geen xp of recovery cd geleverd werd. Maar waarom wordt die kennis pas na 1,5 jaar "wakker" en niet eerder?
Als je te laat een beroep doet op garantie is gewoon de termijn verstreken... Het faillissement is geen reden, het was er vanaf het begin niet.
Hoe werd de pc trouwens opgeleverd? Met of zonder XP, en in het laatste geval: hoe werd XP uiteindelijk geinstalleerd? Illegaal?

Opnieuw installeren kan, maar je hebt een (il)legale cd met XP nodig.
Het licentienummer kun je zien door AIDA 32 te installeren, en vervolgens te openen. Daarna open je software en licenties, en ziedaar het nummer.

Maar vanuit het nummer kun je geen backup maken, en het nummer is uniek behorend bij de betreffende versie XP op CD. Zijn nummer gekoppeld aan bv jouw XP cd werkt dus niet. Wel jou nummer en jou CD. Ik denk dagt hieruit een keuze gemaakt moet worden, maar wacht het oordeel van andere deskundigen gespannen af.

Maar wat zijn de problemen? Misschien is het heel simpel op te lossen en hoeft er niet meteen naar een zwaar middel gegrepen te worden.

succes

math wenders

Als je het nummer opgespoord hebt, dan zit er op de computerkast ook nog een nummer. Of aan de onderkant van een laptop.
Enne Aida32 bestaat niet meer! :cool:

enne

Enne sleutels zijn altijd te verkrijgen, niet hier maar wel op internet.
Heb je niet een vriend of kennis met een cd, vast toch wel.

Volgens mij krijg je bij een voorgeinstalleerde pc wel gewoon een licensie, anders heb je toch gewoon een illegale Windows ??

het gebeurd wel vaker dat je bij bv packardbell pc
geen recovery disk krijgt
die kun je downloaden als dat het geval is
je windows heb je dan nog wel maar staat op een verborgen partitie die in combinatie met recovery diskette of cd te gebruiken is
wat ook kan zijn dat is bij de nieuwe systemen van packardbell
daarmee hoef je alleen op F11 te drukken met opstarten en je komt in het recovery menu

daarom mijn vraag welke pc heb je

Hallo Mensen,

Allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken en de goeie tips.
Het betreft een legend PC, bij Megapool gekocht. En mijn digibetische kennis had geen idee dat er een xp of recovery cd bij hoort te zitten. En tja Megapool failliet, lastig...
Maar toch is het gelukt, thnx to gekky!!!

Geen sticker en ook geen boekje trouwens.

Xp stond op een verborgen parititie, dus dat was een errrrrrug goeie tip. Vandaar uit ben ik verder gegaan en heb het probleem op kunnen lossen.

Nogmaals thnx and keep up the the good works!!!!!!

Joey

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan