XP installatie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

FunZip

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Berichten
2.597
Goeiemorgen,

Gisteren avond geprobeerd een nieuwe installatie van XP HOME te doen bij mijn buurman.
De situatie is als volgt:

2 partieties.
C (NTFS) is 10GB
D (FAT32) is 30 GB
We wilen een schone installatie doen van XP op station C.

Als je dit met de XP CDRom wilt doen lijkt het alsof je XP alleen maar op staion D kunt terug zetten, althans dit station kan ik ook werkelijk formateren (NTFS of FAT32)
Ik wil XP echter op C terug nadat ik dit staion EERST geformateerd heb.
Het lijkt nu of ik met behulp van de XP CDRom alleen een upgrade kan doen en geen schone installatie op C.
Ik kan C namelijk niet daadwerkelijk formateren, althans die keuze krijg ik niet.
Met een oude opstart diskette en FDISK kan ik C (NTFS) niet zien.

HOE(?) krijg ik XP in een schone installatie op station C??


B V D

Grtzzz.
 
Vreemd, is het wel een volledige versie en geen upgrade?
 
Geplaatst door ADSL-er
Vreemd, is het wel een volledige versie en geen upgrade?

Goeie vraag,maar ik weet het niet.
Straks even kijken als hij thuis is.

Bedankt.
 
met een upgrade versie kun je ook een schone installatie doen, je hebt alleen een product key van een eerdere Windowsversie nodig.
 
ik begrijp niet waarom je eerst wil formatteren? als je opstart met de CD.. wordt er 0p een gegeven moment automatisch een scherm weergegeven van de bestaande partities. Je gaat dan op de C: partitie staan en verwijder de hele partitie .. daarna maak je hem weer aan en geef aan dat daar de installatie moet komen. automatisch wordt de partitie dan eerst geformatteerd nadat er gevraagt is met welk bestands-systeem.. ()ntfs , fat32).. en gaan met die banaan..

LenBasic
 
Geplaatst door lenbasic
ik begrijp niet waarom je eerst wil formatteren? als je opstart met de CD.. wordt er 0p een gegeven moment automatisch een scherm weergegeven van de bestaande partities. Je gaat dan op de C: partitie staan en verwijder de hele partitie .. daarna maak je hem weer aan en geef aan dat daar de installatie moet komen. automatisch wordt de partitie dan eerst geformatteerd nadat er gevraagt is met welk bestands-systeem.. ()ntfs , fat32).. en gaan met die banaan..

LenBasic

Oke,

Ik wist niet dat je m b v de XP CDRom, nadat je de partitie (C) verwijderd hebt ook weer een nieuwe kan aanmaken.

Ik dacht dat dat alleen voorbehouden was voor FDISK of PARTITION MAGIC.

Thnkzzz.
 
met een upgrade versie kun je ook een schone installatie doen, je hebt alleen een product key van een eerdere Windowsversie nodig

kun je mij vertellen hoe ik dan moet doen, bij loopt met mijn upgrade cd nl de installatie vast als ik een schone install wil doen.

Vanuit dos kun je de normale setup niet starten (foutmelding) dus gebruik ik het bestand winnt.exe in de map i386, is dat de goede, want dan krijg ik eerst de melding dat er een programma niet is gestart (smartdive of scandrive of zo) en of ik door wil gaan. Als ik op ja druk dan begint ie bestanden te kopieren, maar loopt dan vast (of duurt dan gewoon extreem lang (halfuur of zo).

edit: okeej smartdrive pobleem opgelost, maar hoe moet je dan verder als je aleen een upgrade cd rom hebt. Ik beschik wel over een originele versie van windows me. dus ik heb net eerst me geinstalleerd en toen een upgrade, maar als dat ook anders kan...ben ik erg benieuwd
 
Laatst bewerkt:
edit: okeej smartdrive pobleem opgelost, maar hoe moet je dan verder als je aleen een upgrade cd rom hebt. Ik beschik wel over een originele versie van windows me. dus ik heb net eerst me geinstalleerd en toen een upgrade, maar als dat ook anders kan...ben ik erg benieuwd [/B][/QUOTE]

Tijdens de installatie van een upgrade versie (XP) wordt altijd gevraagd om een vorige versie van Windows.
Deze moet even in het CD Rom station (en herkent worden) en dan kun je verder met de (upgrade) installatie.

Grtzzz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan