XP installatie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ashey

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2007
Beste mensen,

Ik heb een probleem met het installeren van window XP op mijn laptop.

tijdens het installeren van window moet ik een driver installeren via een fysieke diskette station (1.44”) om mijn SATA Hard disk aan te spreken. Het probleem is. Ik heb geen diskette station op mijn laptop hoe moet ik dit oplossen ?

Bij voorbaat dank,

Ashey

Waarom ga je je pc opnieuw installeren?
Heb je een cd met de drivers van de sata hd? Installeer eerst die drivers hiervan en dan windows.

heb de C helemaal geformateert hierbij zijn de data van de recovery disc ook verloren gegaan ( beetje dom van mij )

en over het waarom opnieuw installeren

ik had eerst een chinese versie van window op zitten waarvan ik de taal niet ken, daarom heb ik een ned window willen opzetten.

welke laptop heb je?
heb je daar geen cd's bij gekregen?

in ieder geval bedank voor je url

ik heb alle drivers al gedownload

alleen de driver voor het aanspreken van de hard disk vereist een disket station installatier en op mijn lap is geen diskette station

want tijdens het instaleren van window moet ik eerst de hard disk driver installeren (een soort gelijke installatie handeling welk je ook bij een scsi hard disk hebt)

hoe kan ik de driver installeren zonder gebruikt te maken van een disket station ?

Je kunt een XP cd slipsteamen met de drivers, op deze manier.

Of een USB flop eraan hangen, als je er ondersteuning voor hebt in de bios.

Sorry, ben deze nog vergeten, met nog een paar tips.

Laatst bewerkt:
in iedere geval bedank voor de page.

ik ga het proberen

Hallo Lange Pier'

mijn dos ervaring is niet zo goed hoe moet je op

na het opstarten van de commandprompt kom ik niet in de mappen hebben gezet ( ik heb het in mijn D-schijf gezet)

kan je mijn nog helpen??

dit is een voorbeeld om SP2 te streamen, maar hoe doe je dat met een driver ??

ik heb de volgende file in mijn drivermap:
iaahci.cat
iastor.cat
textsetup.oem
iaahci.inf
iastor.inf
iastor.sys
license.txt
readme.txt

Je kan ook N-Lite gebruiken. Zelf vond ik dit een heel erg handig en gebruiksvriendelijk programma.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan